Opis
V zborniku najdemo odgovore na vprašanja, kako učence spodbujati k miselni aktivnosti ter jih načrtno in sistematično navajati na aktivno učenje, v čem so spremembe učnih praks v okviru sodobne šole utemeljene, kje pa morda tičijo pasti; v kakšen položaj postavljajo novi načini poučevanja in učenja učitelje in učence. Srečamo se s pregledom pojmovanj kritičnega mišljenja in z opredelitvijo, kdaj je smiselno sistematično spodbuditi razvoj kritičnega mišljenja.
Zbornik poudarja pomen načrtovanja, razvijanja in ozaveščanja spretnosti, veščin in strategij ter poglobitev razumevanja vseživljenjskih ciljev učenja – razvijanja kompetenc. S spremenjenim konceptom izobraževanja, ki temelji na razvijanju procesov v izobraževanju, se spreminja tudi didaktični vidik učenja in poučevanja.
V drugem delu zbornika so predstavljene značilnosti procesno-didaktičnega pristopa učenja in poučevanja ter didaktični vidiki dejavnosti učencev pri izgrajevanju znanja oz. doseganju zastavljenih ciljev in kako lahko z medpredmetnimi povezavami razvijamo notranjo motivacijo za učenje. Srečamo se z opredelitvijo kompetenc, z različnimi pristopi k ugotavljanju in izboru kompetenc učenca, učitelja, ravnatelja, z izobraževanjem (kompetentnih) učiteljev ter s senzibilizacijo za razumevanje in pomen pojma kompetenca.