7. konferenca ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov: Pedagoško vodenje za dvig kakovosti in učinkovitosti

Na Brdu pri Kranju se je od 23. do 25. avgusta 2021 odvijala 7. konferenca ravnateljic in ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov v Republiki Sloveniji, ki se jo je v treh dneh udeležilo več kot 600 ravnateljic in ravnateljev. Na konferenci smo predstavili publikacijo z naslovom Šolsko leto 2021/2022 v RS v razmerah, povezanih s covidom-19, v kateri so upoštevane preizkušene organizacijsko izvedbene oblike iz predhodnega šolskega leta ter upoštevana priporočila Zavoda RS za šolstvo, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Izhodišča za izvedbeni modeli so bili usklajevani tudi s predstavniki ravnateljev vrtcev in šol. 

Program 7 konference ravnateljic in ravnateljev vzgojno-izobraževanih zavodov v Republiki Sloveniji.

V plenarnem delu konference sta navzoče nagovorila dr. Vinko Logaj, direktor Zavoda RS za šolstvo in Damir Orehovec, državni sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport. Ministrica za izobraževanje, znanost in šport prof. dr. Simona Kustec se zaradi bolezni covid-19 ni udeležila konference, je pa ravnateljem poslala pismo, ki je objavljeno na povezavi.

Direktor Zavoda RS za šolstvo dr. Vinko Logaj je ob začetku konference povedal, da “si vsi deležniki želimo, da bi se šolsko leto začelo in končalo v šolah, a vendar bo to potekalo z določenimi omejitvami po B-modelu, ki omogoča izvajanje obveznega in izbirnega dela v osnovnih šolah, pa tudi z izvajanjem izbirnih in neobveznih predmetov in dejavnosti, ki so jih šole izvajale pred korona krizo”. Poudaril je, da bo posebna skrb namenjena tudi duševnemu zdravju otrok in socialnemu delu, tako na preventivnem kot kurativnem delu. Na področju otrok s posebnimi potrebami je posebej priporočeno, na kakšen način bi v primeru zaostrovanja razmer za njih izvajali določene aktivnosti, je še dejal.

Kot je povedal državni sekretar na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Damir Orehovec, se bo ministrstvo med šolskim letom zavzemalo za to, da se ohrani model B, torej da so šole in vrtci odprti. “V skrajnem primeru bi prešli na model C, kar pomeni, da vrtčevski otroci in šolarji od prvega do vključno petega razreda ter učenci devetega razreda ne bi več ostajali doma.” Po besedah Orehovca bi se po potrebi lahko zaprla posamična šola. Ravnatelj bo tako v primeru okužbe na šoli imel možnost za dan ali dva organizirati pouk na daljavo, dokler se ne odredijo karantene za posameznike.

Objavljamo tudi gradivo s konference ter posnetek predavanja prof. dr. Andreasa Schleicherja:

Gradivo delavnic: