Opis
Naslovna tema prve številke 32. letnika Pouk zgodovine v učnih okoljih 21. stoletja je sad razvojne naloge, ki je v letih 2020–2023 potekala na Zavodu RS za šolstvo; njen namen je bil spodbujanje odgovornega odnosa učencev do učenja z učno prakso, ki temelji na formativnem spremljanju. V rubriki Izpostavljamo sta tako objavljena dva članka, v katerih so podrobneje razložene možnosti in priložnosti ustvarjanja učinkovitih učnih okolij pri pouku zgodovine. V rubriki Izmenjujemo izkušnje pa so objavljeni članki, ki temeljijo na odličnih primerih pedagoške prakse učiteljic iz razvojne naloge, in sicer pišemo o otroštvu v času nacizma, o prvi svetovni vojni in božiču in o obravnavi težkih tem prve polovice 20. stoletja, in sicer z vključevanjem filma v pouk zgodovine po načelih formativnega spremljanja; s formativnim spremljanjem obravnavamo še didaktične namizne igre pri pouku zgodovine, opišemo spominsko uro in spodbujamo k razmišljanju o odgovornem poučevanju o težkih temah iz zgodovine. V rubriki Izpostavljamo je objavljen še članek za pripravo učencev na tekmovanje iz znanja zgodovine za šolsko leto 2024/2025 z naslovom Otroci v predpisih srednjeveških mest severozahodne Istre.