Glasba v šoli in vrtcu (1/2025)

15,00 

Kategoriji: ,
Oznaka:

Opis

Številko namenjamo prenovi pouka glasbe v osnovni in srednji šoli; pišejo nekateri avtorji, ki so bili tudi snovalci učnih načrtov ali pa tisti, ki jih udejanjajo v praksi. V rubriki Stroka lahko berete o čuječnosti kot integralnemu delu glasbenega pouka, o vlogi dirigenta ter o izvajalski anksioznosti v glasbenih šolah. Praksa prinaša različen nabor prispevkov; obravnavamo medpredmetno povezovanje glasbene umetnosti z družboslovnimi vsebinami, ki hkrati uresničuje cilje trajnostnega znanja, s čemer presega tradicionalno pojmovanje znanja, ki izhaja predvsem iz pomnjenja. Pri glasbenem pouku učenci prek poslušanja, gibanja, improvizacije in refleksije celostno doživljajo glasbo, s čemer razvijajo umetniške, čustvene in socialne kompetence. Na izkustveno učenje in ustvarjanje na prostem je vezana predstavitev didaktične obravnave razvoja notne pisave in srednjeveške glasbe trubadurjev. Didaktično izhodišče vseh teh prispevkov temelji na principu učenja z izkušnjo, kjer pride do izraza ustvarjalnost in samoiniciativnost učencev. Zanimiv je prispevek študentov, ki opišejo projekt Hura, glasbo se učim na Glasbeni šoli Kranj; ob beleženju visokega osipa učencev v javnih glasbenih šolah so želeli prek različnih delavnic okrepiti notranjo motivacijo za nadaljnje glasbeno izobraževanje. V kontekstu prenove učnega načrta za glasbo v gimnaziji objavljamo članek o umeščanju tradicionalne glasbe različnih narodov v pouk. Številko sklenemo s tremi poročili o zanimivih glasbenih dogodkih in seveda nepogrešljivo notno prilogo z navdušujočimi priredbami Davida Berdena.

Dodatne podrobnosti

Leto izida

Predmet/-i

,

Stopnja izobraževanja

, , ,

Vrsta gradiva

ISSN 1854-9721; 1854-9756 notna priloga
Število strani 64 str. + 16 str. notna priloga
Format A4