Otroci s posebnimi potrebami so po – 2. členu Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 58/11, 40/12 – ZUJF, 90/12, 41/17 – ZOPOPP in 200/20 – ZOOMTVI)
- otroci z motnjami v duševnem razvoju,
- slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,
- gluhi in naglušni otroci,
- otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
- gibalno ovirani otroci,
- dolgotrajno bolni otroci,
- otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
- otroci z avtističnimi motnjami,
- otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
Najštevilčnejša skupina otrok s posebnimi potrebami so otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in otroci s prepoznanimi več primanjkljaji, ovirami oziroma motnjami (na primer otrok je opredeljen kot otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami in dolgotrajno bolan)).
Po 36. členu ZUOPP-1 vzgojno-izobraževalni zavod za otroka s posebnimi potrebami, na podlagi izdane odločbe o usmeritvi, izdela individualizirani program (IP), v katerem opredeli organizacijo, način preverjanja in ocenjevanja znanja, napredovanje, časovno razporeditev pouka ter zagotovi dodatno strokovno pomoč. Učitelji, ki otroka poučujejo so člani strokovne skupine, kar pomeni, da sodelujejo pri načrtovanju IP, dobro poznajo vzgojno izobraževalne potrebe otroka s posebnimi potrebami in dobro poznajo vsebino IP.
Dodatna strokovna pomoč se izvaja kot pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj, učna pomoč in svetovalna storitev. Pomoč se lahko učencu nudi individualno v oddelku ali izven oddelka oziroma v skupini.
Več o področni skupini »Novice
Jesenska študijska srečanja …
…za učitelje na srednjih poklicnih in strokovnih šolah ter strokovnih gimnazijah (splošno izobraževalni in strokovni predmeti)Prvi del letošnjih srečanj za…
Vabljeni k prijavi na študijska srečanja 2024
Konec avgusta 2024 se bodo pričela študijska srečanja za strokovne delavce vrtcev, osnovnih šol, šol s prilagojenim programom, srednjih šol,…
Ozaveščanje otrok in mladostnikov glede problematike trgovine z ljudmi
Trgovina z ljudmi je huda oblika kaznivega dejanja in huda kršitev človekovih pravic, ki se pojavlja povsod po svetu. Čeprav…
Koledar
Več »Spletna skupnost
Vabljeni k ogledu spletne učilnice Delo z otroki s posebnimi potrebami s strokovnimi predavanji, usmeritvami, priporočili ter primeri dobrih praks
Delo z otroki s posebnimi potrebamiRazvojne naloge
Zadnje publikacije
Publikacij trenutno ni na voljo.
Digitalna bralnica
-
Drugo vmesno poročilo o uvajanju, spremljanju in evalvaciji prilagojenega izobraževalnega programa osnovne šole z enakovrednim izobrazbenim standardom za otroke z avtističnimi motnjami
-
Analiza individualiziranih programov za otroke s posebnimi potrebami
-
Poročilo o spremljavi izvajanja prenovljenega dela posebnega programa vzgoje in izobraževanja za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami od 21. d
Povezave
- Dopolnitev navodil za izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo za devetletno osnovno šolo: navodila za delo z učenci z avtističnimi motnjami
- Dopolnitev navodil za izvajanje izobraževalnih programov poklicnega in strokovnega izobraževanja s prilagojenim programom: navodila za delo z dijaki z avtističnimi motnjami