Po skoraj šestih letih od razpisa (4. 11. 2016) se z 31. 10. 2022 zaključuje razvojni projekt NA-MA POTI (Naravoslovna in matematična pismenost: spodbujanje kritičnega mišljenja in reševanja problemov). Posebnost projekta je njegova dolžina trajanja ter vključenost vzgojno-izobraževalnih zavodov po celotni vertikali, od vrtcev in osnovnih šol do srednjih šol. V projekt je bilo vključenih poleg Zavoda RS za šolstvo še sedem fakultet, 21 vrtcev, 39 osnovnih in 38 srednjih šol. Tako je v projektu sodelovalo preko 1400 strokovnih delavcev, posledično je bilo v dejavnosti za razvijanje naravoslovne, matematične in finančne pismenosti vključenih zelo veliko število otrok, učencev in dijakov po celotni izobraževalni vertikali.
Po prehojeni šestletni poti ugotavljamo, da smo zapisane cilje v prijavnici projekta dosegli in smo na rezultate upravičeno ponosni. Razvojno delo je temeljilo na sedmih področjih, rezultati so že oz. še bodo objavljeni v Digitalni bralnici ZRSŠ NA-MA POTI.
Prikazi ključnih vsebin projekta, ki so dosegljivi tudi v angleščini, italijanščini in madžarščini (nekateri so v zaključni fazi priprave pred objavo).
- Naravoslovna pismenost, Opredelitev in gradniki
- Matematična pismenost, Opredelitev in gradniki
- Finančna pismenost, Opredelitev in gradniki
- Miselni procesi in veščine kritičnega mišljenja
- Odnos do učenja in učna motivacija
- Razvijanje zmožnosti reševanja avtentičnih problemov z digitalnimi tehnologijami
Priročniki, ki na začetku s teoretičnim oz. strokovnim uvodom osvetljujejo posamezno pismenost oz. področje, ki podpira razvoj pismenosti ter s primeri dejavnosti po celotni izobraževalni vertikali, ki ilustrirajo, kako se to odraža v praksi.
- Razvijajmo naravoslovno pismenost, Opredelitev s primeri dejavnosti
- Razvijajmo matematično pismenost, Opredelitev s primeri dejavnosti
- Razvijajmo finančno pismenost, Opredelitev s primeri dejavnosti
- Spodbujanje motiviranosti za globinsko učenje, Odnos do učenja naravoslovja in matematike
- Kritično mišljenje pri naravoslovju in matematiki, Priročnik za strokovne delavce v vrtcih in šolah
- Spodbujanje razvoja zmožnosti reševanja avtentičnih problemov s smiselno uporabo digitalne tehnologije, Priročnik za strokovne delavce v vrtcih in šolah
Znanstveno monografijo z naslovom Koncept in analiza matematične in naravoslovne pismenosti v slovenskih šolah in vrtcih pripravljajo sodelujoče fakultete v projektu NA-MA POTI in je tik pred izidom.
Skupaj s projektom OBJEM smo pripravili strokovno monografijo Spodbujanje razvoja pismenosti v vrtcu in šoli in publikacijo Opazovati, povezovati, sodelovati, učiti se drug od drugega, Pomen kolegialnih hospitacij, mreženj in delovanja projektnih timov za razvojno delovanje vrtca in šole.
S projekti OBJEM, POGUM in PODVIG smo pripravili publikacijo Poti do sprememb pedagoške prakse, tik pred objavo je znanstvena monografija z naslovom Pogled na šolo 21. stoletja v duhu kompetenc in pismenosti.
Vsa gradiva, ki še niso izdana, bodo objavljena v digitalni bralnici. O objavah boste obveščeni preko družbenih omrežij Facebook NA-MA POTI ali Twitter NA-MA POTI.
Z vami delimo še posnetke, ki smo jih predstavili na konferenci NA-MA POTI in so jih pripravili v sodelujočih vrtcih in šolah.
- Srednja šola Veno Pilon Ajdovščina
- OŠ Sevnica POŠ Studenec
- Vrtec Tezno Maribor
- Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer
- OŠ Kapela
- OŠ Griže
- OŠ Lovrenc na Pohorju
- OŠ Danila Lokarja Ajdovščina
Pogled na prehojeno pot in vidike trajnosti projekta smo predstavili na konfernci projekta in so zgoščeno predstavljeni v tem dokumentu.
Čeprav je projekt zaključen, se bo vetrnica projekta vrtela še naprej.