Zgodovina v šoli (2/2025)

20,00 

Kategoriji: ,
Oznaka:

Opis

Tematska številka predstavlja podobe iz življenja v novem zgodnjem veku na Slovenskem v dveh člankih, ki sta namenjena pripravam učencev na tekmovanje iz znanja zgodovine v osnovni šoli, in sicer pišemo o duhovni prenovi ob reformaciji, o dramatičnih pretresih in o razvoju kulturnega in duhovnega življenja v Ljubljani, katerega glavni nosilec je bil jezuitski kolegij. Pod močjo in vplivom jezuitske vzgoje in šolstva se je oblikovala intelektualna in kulturna podoba Kranjske v 17. in 18. stoletju; eden najbolj izstopajočih je bil Janez Ludvik Schönleben, izjemen učenjak, zaznamovan z jezuitskim redom ter njegovim šolskim sistemom, ki je na Kranjskem ustvarilo pogoje za vzpon intelektualne elite. Razvoj šolstva po ukinitvi jezuitskega reda v času razsvetljene absolutne vladarice Marije Terezije je predstavljen v članku Začetki množičnega šolstva na srednjeevropskih tleh ob koncu 18. stoletja. Osemdeseti obletnici konca druge svetovne vojne sta namenjena dva prispevka; prvi govori o medvojnih usode moških vodiške občine, rojenih v letih 1916–1926, drugi pa predstavi zbirko raziskovalnih podatkov smrtne žrtve med prebivalstvom na območju Republike Slovenije med drugo svetovno vojno in neposredno po njej. Revijo zaokrožujejo članek Dubrovniška republika in poročila o treh knjigah, pomembnih za pouk zgodovine. Vabljeni k branju.

Dodatne podrobnosti

Leto izida

Predmet/-i

Stopnja izobraževanja

,

ISSN 1318-1416
Število strani 96 str.
Format A4