https://doi.org/10.59132/viz/2024/6/13-18
Izvleček
V prispevku obravnavava razredno akceleracijo kot inkluzivni vzgojno-izobraževalni pristop za nadarjene v osnovni šoli. Izpostavljava empirične izsledke o učinkih razredne akceleracije za učence na podlagi mednarodnih študij in ugotovitve o akceleraciji v slovenskem prostoru, ki izhajajo iz razvojnega projekta RAZSODNA (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2016/2018). Za praktično ilustracijo kompleksnosti pedagoškega ukrepa razredne akceleracije in njegovih raznovrstnih učinkov predstavljava prvoosebno izkušnjo z akceleracijo.
Abstract
Grade Acceleration as an Inclusive Approach for Gifted Students: Foundations and Practice
In this article, we discuss grade acceleration as an inclusive educational approach for the gifted in the primary school. We highlight empirical findings on the effects of grade acceleration for students based on international studies and findings on acceleration in the Slovenian context from the RAZSODNA development project (Institute of the Republic of Slovenia for Education, 2016/2018). To provide a practical illustration of the complexity of the educational intervention of grade acceleration and its multiple effects, we present a first-person experience with acceleration.