Branje književnih besedil v prvem razredu in odziv nanje


Izvleček

Podatki raziskave PISA, pri kateri sodelujejo 15 let star mladostniki, nam sporočajo, da je pri dosežena nižja raven kritičnega branja in mišljenja predvsem, ko berejo kompleksnejša besedila in morajo o prebranem razpravljati ter informacije vrednotiti. Bralna pismenost se mora razvijati pri vseh predmetih in na vseh starostnih stopnjah izobraževanja. V prispevku je nekaj dejstev za spodbudno bralno okolje, načrtovanje optimalnih predbralnih dejavnosti in dejavnosti za pristen stik ter doživetost literarnega dela, v nadaljevanju pa sledijo dejavnosti po branju. Pri slednjih se spodbuja kritično razmišljanje in vzgaja kritičnega bralca, ki bo do literature vzpostavil kritično distanco, o njej razpravljal, jo vrednotil, primerjal s svojimi izkušnjami in izkušnjami drugih.

Abstract

First Grade Literature Reading and Response

According to data from the PISA survey of 15-year-olds, critical reading and thinking proficiency declines when reading, discussing and evaluating information from more complex texts. Reading literacy must develop across all areas and ages of education. This paper considers some facts on creating a stimulating reading environment, planning optimal pre-reading activities, and activities for genuine engagement and experience with a literary work. The postreading activities stimulate critical thinking and cultivate a critical reader capable of adopting an objective viewpoint, analysing, evaluating, and relating literature to their own and others‘ experiences.