Bralna pismenost v večjezičnem okolju


Izvleček

Bralna pismenost je ključnega pomena za uspešno soočanje z družbenimi izzivi danes in v bodoče. Gre za temeljno ključno kompetenco, ki jo potrebujemo vsi državljani, saj je pomembna za našo učno in poklicno uspešnost. Učenci priseljenci so že nekaj let del našega učiteljskega vsakdana. Iz leta v leto njihovo število narašča, prihajajo iz različnih držav, kar pomeni tudi različna kulturna, jezikovna in socialna okolja. Da bi zagotovili enakopravnost in pravičnost, je doseženo raven bralne pismenosti treba spremljati med vsem prebivalstvom in načrtno odpravljati morebitne razkorake med družbenimi skupinami in posamezniki. (Pečjak, 2013) Velik pomen pri razvoju bralne pismenosti ima sodelovanje s šolsko knjižnico, saj je pravilna izbira bralnega gradiva ključnega pomena. Gradivo mora biti bralni zmožnosti in ne starosti primerno. Pri vseh starostnih skupinah je treba razvijati bralno kulturo in jih spodbujati k prostočasnemu branju. Večjezično okolje je priložnost za učenje mnogih veščin, poleg bralne pismenosti tudi razvoja strpnosti, sodelovanja, prilagajanja in medsebojne pomoči. V svojem prispevku bom spregovorila o izkušnjah z učenci priseljenci, o prvih začetkih, pozitivnih izkušnjah, o različnih spoznanjih in metodah dela pri poučevanju učencev priseljencev. Opisala bom načine vključevanja teh otrok v razred in učni proces.

Abstract

Promoting Reading Literacy in Multilingual Contexts

Reading literacy is crucial for successfully meeting the present and future societal challenges. It is a core competency that all citizens need for academic success and professional growth. Teaching immigrant students has been part of the teacher‘s work for quite some time. Their numbers are growing by the year, coming from different countries and thus with diverse cultural, linguistic and social backgrounds. Pečjak (2013) emphasises the importance of monitoring reading literacy levels and addressing disparities between social groups and individuals to advance equality and equity. Cooperation with the school library is critical in establishing reading literacy because the correct reading material is a prerequisite. It should be appropriate for the reader‘s aptitude, not age. A multilingual environment is an opportunity to learn many skills, not only reading literacy but also tolerance, cooperation, adaptation and mutual support. This article highlights the author‘s experience with immigrant students, including the early stages, positive experiences, and various perspectives and strategies for engaging with them. It explains how to incorporate these children into the classroom and the learning process.