Razvijanje kritičnega branja pri pouku slovenščine v osnovni šoli

PDF članek

Izvleček

V zadnjih letih vse bolj prepoznavamo pomembnost razvijanja kritičnega branja tudi v osnovni šoli. Kritično branje ni le veščina, temveč je tudi ključni element za učenje. Kritično branje v najširšem smislu zajema različne strategije za odkrivanje informacij in idej v katerem koli besedilu. V prispevku razmišljamo o tem, kako lahko učitelj razvija kritično branje pri učencih pri pouku slovenščine v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Predstavljene problemske naloge so povezane z razvijanjem kritičnega branja neumetnostnih besedil, zato jih lahko pri delu s pisnimi viri (npr. učbeniki ipd.) smiselno uporabijo tudi učitelji nejezikovnih predmetov.

Abstract

Developing Critical Reading in Primary Slovenian Language Lessons

Recently, the importance of developing critical reading in primary school has increased. Critical reading is more than just a skill; it is also essential for learning. In its broadest sense, it encompasses a variety of strategies for discovering information and ideas in any text. This paper reflects on how a teacher can improve students‘ critical reading skills in the Slovenian language classroom in the third educational cycle. The presented problem tasks are related to the development of critical reading of non-fiction texts and can, therefore, be used by teachers of non-language subjects when working with written sources (textbooks, etc.).