Formativno spremljanje kot del profesionalnega razvoja vzgojitelja


https://doi.org/10.59132/viz/2025/2-3/55-57

Izvleček

Avtorica v članku poudarja, da je profesionalni razvoj vzgojitelja neločljivo povezan z izkustvenim učenjem in refleksijo lastnega dela, pri čemer ima pomembno vlogo formativno spremljanje. Slednje temelji na sprotnem opazovanju otrok, podajanju povratnih informacij ter vključevanju otrok v načrtovanje, izvajanje ter refleksijo dejavnosti. Vzgojiteljica opisuje svoj osebni razvoj znotraj razvojne naloge, ki jo je izzvala k opuščanju togo zastavljenih načrtov in odprtosti do otrokovih pobud. Ključno vlogo pri uspehu pripisuje dobremu timskemu delu in podpori strokovnih delavk. Članek nazorno pokaže, kako lahko premišljeno vključevanje formativnega spremljanja pripomore k bolj spodbudnemu, vključujočemu in otroku prilagojenemu vzgojno-izobraževalnemu okolju.

Abstract

Formative Assessment Professional Development

The author underlines the strong connection between teacher professional development, experiential learning and reflection on one’s practice, all of which necessitate active engagement in formative assessment. The approach focuses on the ongoing observation of children, providing feedback, and involving children in planning and implementing activities. The teacher portrays her personal development as part of a developmental task, which challenges her to move away from rigid plans and be receptive to children’s initiatives. She credits her success to effective teamwork and support from fellow practitioners. The article illustrates how the thoughtful integration of formative assessment can foster a more supportive, inclusive, and child-centred educational environment.