Digitalno podporno okolje kot pomemben element kurikularne prenove


https://doi.org/10.59132/viz/2025/4-5/70-77

Izvleček

Razvoj digitalnih podpornih okolij za načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela v Sloveniji je bil postopen proces, ki se je začel s platformo Digitalizirani učni načrti (DUN) leta 2021. DUN je omogočal dostop do digitalnih kurikularnih dokumentov in podporo pri letnem ter sprotnem načrtovanju. Naraščajoče potrebe po večji prilagodljivosti in izkoriščanju naprednih rešitev umetne inteligence, skupaj s tekočo prenovo kurikularnih dokumentov, so spodbudile razvoj aplikacije za učne načrte in kataloge znanj (v nadaljevanju aplikacija). Aplikacija je bila prepoznana kot nepogrešljiv del prenove in je podpirala kurikularne komisije pri zagotavljanju enotne strukture, poenotene terminologije, horizontalne in vertikalne povezanosti ter vključevanja skupnih ciljev v učne načrte in kataloge znanj. končna faza predvideva integracijo aplikacije v kompleksnejše spletno digitalno podporno okolje Platon, ki bo predstavljalo celovito in inovativno rešitev za načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela, katere funkcionalnosti bodo podprte z naprednimi rešitvami umetne inteligence. Platon bo zmanjšal administrativno breme učiteljev, optimiziral vzgojno-izobraževalne procese in omogočil kakovostnejšo in učinkovitejšo pripravo na vzgojno-izobraževalno delo ter prihranek časa, s čimer bo Slovenija med prvimi državami v evropi s sodobnim pristopom pri oblikovanju in uporabi kurikularnih dokumentov.

Abstract

The Digital Supportive Environment as an Essential Component of Curriculum Reform

The development of digital support environments for educational planning in Slovenia has been a gradual process since the launch of the Digitalised Curriculum Platform in 2021. The platform provided access to digital curriculum documents and support for both annual and ongoing planning. Increasing demands for flexibility and advanced AI solutions, along with the ongoing reform of curriculum documents, stimulated the creation of a dedicated application for curriculum and knowledge catalogues. The application quickly became an indispensable element of the reform, supporting curriculum commissions in ensuring a uniform structure, standardised terminology, horizontal and vertical alignment, and the integration of common goals into curriculum and knowledge catalogues. The final stage aims to integrate the application into Platon, a more comprehensive and innovative online digital support environment enhanced by advanced AI solutions. Platon will alleviate the administrative burden on teachers, optimise educational processes, and facilitate higher-quality, effective teacher planning, ultimately saving time. As a result, Slovenia will be come one of the first european countries to adopt such a modern approach to curriculum design and implementation.