https://doi.org/10.59132/viz/2025/6/6-13
Izvleček
V letu 2025 je Strokovni svet RS za splošno izobraževanje določil prenovljena Navodila za prilagojeno izvajanje izobraževalnega programa osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo za delo z učenci s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami (v nadaljevanju Navodila). V prispevku predstavimo ključne prispevke Navodil (Košnik idr., 2025) v podporo učitelju pri poučevanju raznolikih skupin učencev v izobraževalnem programu osnovne šole in dvigu kakovosti inkluzivne poučevalne prakse. Temeljni razmislek učitelja je, ali in kako lahko z vključevanjem različnih elementov inkluzivne poučevalne prakse v vsakodnevno pedagoško delo uredi učno okolje tako, da podpre širšo skupino učencev, tako da so motivirani za delo, podprti pri razumevanju, prenosu ter izkazovanju znanja na različne načine. Pri podpori učenčevih posebnih vzgojno-izobraževalnih (v nadaljevanju VI) potreb je učitelju v pomoč drugi del Navodil (Košnik idr., 2025), ki vsebuje nabor nekaterih specifičnih prilagoditev za učinkovito podporo učencem s posebnimi VI-potrebami z vidika prilagajanja prostora, zagotavljanja didaktičnih in učnih pripomočkov ter opreme, podpore za boljše socialno vključevanje ter poučevanja in ocenjevanja znanja.
Abstract
Key Contributions of Revised Guidelines for Supporting Pupils with SEN
In 2025, the National Council of Experts of the Republic of Slovenia for General Education set revised Guidelines for the Adapted Implementation of the Primary School Curriculum for Pupils with Special Educational Needs (hereafter referred to as »the Guidelines«). In this paper, we discuss the key contributions of the Guidelines in helping teachers address the diversity of their learners and enhance the quality of inclusive teaching. A primary consideration for the teacher is how to modify their inclusive teaching practice to create a learning environment that supports a broader range of learners. This approach aims to motivate students, engage them with the content, aid their understanding and knowledge transfer, and allow them to demonstrate their knowledge in a variety of ways. Part 2 of the Guidelines offers strategies for assisting SEN learners. It includes a set of effective adaptations that focus on adjusting the learning space, providing appropriate aids and equipment, enhancing social integration, and improving teaching, assessment, and evaluation.