https://doi.org/10.59132/viz/2025/4-5/55-62
Izvleček
V prispevku so predstavljeni glavni poudarki priprave in vsebine učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje. Glavna dokumenta (poleg vseh preostalih), ki sta usmerjala pripravo tega učnega načrta in delo predmetne kurikularne komisije, sta bila Smernice za oblikovanje učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje (2023) ter Izhodišča za prenovo učnih načrtov v osnovni šoli in gimnaziji (2022). Namen prispevka je osvetliti razloge za prenovo, poudarke pri delu predmetne kurikularne komisije ter strukturo in vsebino učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje.
Abstract
Design and Content of the Curriculum for the First Educational Cycle
This paper outlines the key considerations in the development and content of the curriculum for the first education cycle. The process was primarily informed by two central documents: the Guidelines for Designing the Curriculum for the First Educational Cycle (Smernice za oblikovanje učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, 2023) and the Foundations for the Curriculum Reform in Primary and Secondary Schools (Izhodišča za prenovo učnih načrtov v osnovni šoli in gimnaziji, 2022). The article highlights the rationale behind the reform, the priorities of the subject-specific curriculum committees, and presents the structure and content of the reformed curriculum.