https://doi.org/10.59132/viz/2025/2-3/38-43
Izvleček
Pedagoški pristop, imenovan univerzalno oblikovanje za učenje, temelji na sodobnih nevroznanstvenih spoznanjih in teorijah o procesih učenja ter predstavlja celovit, znanstveno utemeljen strokovni okvir za vzpostavljanje prilagodljivega in vključujočega učnega okolja. Pristop vključuje smernice za prilagajanje učnega procesa na treh ključnih ravneh: uporabo raznolikih načinov predstavitve informacij in učnih vsebin, omogočanje raznolikih načinov izkazovanja učnih dosežkov in delovanja učencev ter oblikovanje inovativnih učnih okolij, ki krepijo motivacijo in zavzetost učencev pri učenju ter izgradnji kakovostnega in trajnega znanja. Pričujoči prispevek podrobneje predstavlja pedagoški pristop univerzalnega oblikovanja za učenje ter osvetljuje potencialno sinergijo med pristopom univerzalnega oblikovanja za učenje in formativnim spremljanjem pri oblikovanju prilagodljivega in vključujočega učnega okolja v sodobnem izobraževanju.
Abstract
Universal Design for Learning and Formative Assessment: Exploring Synergy in Creating Inclusive Learning Environments
Universal Design for Learning (UDL) is a pedagogical approach grounded in current neuroscientific research and learning theories. It provides a comprehensive, evidence-based framework for developing flexible and inclusive learning environments. This approach consists of guidelines focusing on three key areas: presenting information and learning content in various formats, allowing diverse methods of demonstrating student achievement and performance, and designing innovative learning environments that enhance students’ motivation and engagement while fostering quality and lasting knowledge. This paper delves deeper into the UDL approach and emphasises the potential synergies between UDL and formative assessment in promoting adaptive and inclusive learning environments in contemporary education.