Geografsko-zgodovinsko terensko delo po poti nekdanjih mlinov v soteski potoka Kranjšek na Vrheh

PDF članek

Izvleček

Članek predstavi primer medpredmetnega, geografsko-zgodovinskega terenskega dela po poti nekdanjih mlinov v soteski potoka Kranjšek na Vrheh. Potok je bil za domačine od nekdaj pomemben vodni vir, med drugim je do prve svetovne vojne ob potoku delovalo sedem mlinov na vodni pogon. Ob njihovih ruševinah danes poteka označena pešpot, ki bi jo bilo smiselno preurediti v učno pot s postavitvijo dodatnih informacijskih tabel. S tem bi omogočili, da bi naravno in kulturno dediščino soteske spoznalo več ljudi, med njimi tudi dijaki in učenci (okoliških) šol. Prav slednjim je namenjen predstavljen praktični primer terenskega dela, ki vključuje učne vsebine zgodovine in geografi – je za 6. razred osnovne šole ter združuje metode zgodovinskega in geografskega terenskega dela. Kot ena od metod izkustvenega učenja ima v sodobnem poučevanju terensko delo velik pomen, saj spodbuja in krepi lastno dejavnost učencev ter njihovo kritično mišljenje. V praksi se velikokrat izvaja medpredmetno in kot tako omogoča, da učenci povezujejo vsebine različnih predmetov in razmišljajo bolj celostno. V članku predstavljeno terensko delo po soteski Kranjška vključuje osem opazovalnih mest, kjer bi učenci s pomočjo delovnega lista v skupinah spoznavali značilnosti območja, s poudarkom na nekdanji mlinarski dejavnosti.

Abstract

A geographical and historical fieldwork of former water mills along the Kranjšek stream gorge in Vrhe

The article presents an example of cross-curricular geographical and historical fieldwork along the way of former mills in the Kranjšek stream gorge in Vrhe. The stream has long been an important water source for locals, up until World War 1 seven watermills operated there. Along the mills’ ruins runs a walkway that could become an educational trail by adding display boards. The natural and cultural heritage could this way be shared with people, including primary and secondary school students from local schools. The practical example of the cross-curricular fieldwork laid out in the article covers topics from sixth grade Geography and History lessons of primary school. Experiential learning is an important method in modern education. Fieldwork is an essential part of this method as it encourages and strengthens the students’ activity and critical thinking. It is often done as a cross-curricular activity where students have to connect topics learnt in different subjects and broaden their thinking process. The fieldwork presented in the article includes eight marked stations along the walkway, where students would form groups and learn about the characteristics of the area and the history of milling with the help of handouts.