https://doi.org/10.59132/viz/2024/4-5/7-21
Sodobna spoznanja o sistemskem trajnostnem delovanju kot del splošne izobrazbe za 21. stoletje
Izvleček
Članek posreduje nekatera pomembna novejša spoznanja o sistemskem trajnostnem razmišljanju in delovanju, ki se navezujejo na sporočila v dokumentu Konceptualizacija VITR z umestitvijo tematike podnebnih sprememb in jih nadgrajujejo. Glavne teme so ključna sporočila originalnega koncepta planetarnih meja (Johan Rockström s sodelavci), ekonomija obročnega krofa – Doughnut Economics (nova ekonomska paradigma), nekaj značilnosti in orodij sistemskega pristopa, ki je nujen za soočanje s kompleksnimi izzivi in krizami, ter sprememba razvojne paradigme v Earth for All (Zemlja za vse), novejšem poročilu Rimskega kluba. Ta številne sodobne izsledke o trajnostnem delovanju povezuje v priročnik za preživetje človeštva. Namen prispevka je tudi spodbuditi razmislek o teh spoznanjih kot delu splošne izobrazbe za življenje in delo v 21. stoletju in s tem v podporo tekočemu procesu zelenega prehoda v izobraževanju.
Abstract
Living Well, Within Limits of our Planet?
Contemporary Insights on Systemic Sustainable Action as Part of Global Education for 21st Century
This paper provides some valuable recent insights into systems-based sustainable thinking and action, building on and extending the fundamental themes in the Education for Sustainable Development Conceptualisation document, including the issue of climate change. The major points: the core messages of the original planetary boundaries concept (Johan Rockström et al.), Doughnut Economics (a new economic paradigm), some of the features and tools of a systems approach that is needed to address complex challenges and crises, and the shift of the development paradigm in the Earth for All book, the recent Club of Rome report that integrates many of the contemporary findings on sustainable action into a handbook for human survival. The paper also aims to stimulate reflection on these findings as part of a general education for 21st-century life and work in support of the ongoing process of green transition in education.