Glede na vprašanja in dileme, ki se pojavljajo na šolah, smo pripravili nekaj priporočil, namenjenih vodstvenim in strokovnim delavcem v osnovnošolskih izobraževalnih programih v času načrtovanja, organiziranja in izvedbe preverjanja in ocenjevanja znanja učencev z izpiti. Priporočila so usklajena z Inšpektoratom Republike Slovenije za šolstvo in šport.
V šolskem letu 2021/2022 se soočamo z odsotnostjo učencev, ki se zaradi različnih razlogov in v različnih časovnih obdobjih izobražujejo na daljavo. Na nekaterih šolah se učenci izobražujejo na domu in bodo ob koncu šolskega leta opravljali preverjanje znanja iz predmetov, kot to določa Zakon o osnovni šoli, nekateri učenci pa so izobraževanje na domu prekinili in se med šolskim letom vrnili v šolo.
Pri preverjanju in ocenjevanju znanja učencev, ki bodo zaradi odsotnosti neocenjeni (27. člen Pravilnika), in učencev, ki se izobražujejo na domu, smiselno upoštevamo določila Zakona o OŠ, Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju ter napredovanju učencev v OŠ, Pravilnika o osnovnošolskem izobraževanju učencev s posebnimi potrebami na domu, Pravilnika o šolskem koledarju in Podrobnejša navodila MIZŠ o šolskem koledarju za osnovne šole za šolsko leto 2021/2022 -1. del – sprememba.