Razumevanje vpliva različnih dejavnikov šolske klime na občutek pripadnosti šoli

PDF članek

https://doi.org/10.59132/vviz/2024/1/28-43

Povzetek

V prispevku izhajamo iz teorije ekoloških sistemov Bronfenbrennerja (1993), ki ponuja neprecenljiv okvir, s katerim je mogoče organizirati dejavnike okolja in razumeti njihov vpliv na občutek pripadnosti, saj v središče postavlja učenca, vsak prispevajoči dejavnik pa je umeščen glede na učenčev izobraževalni ekosistem. Allen in Bowles (2012) trdita, da Bronfenbrennerjeva teorija zagotavlja doslej najobsežnejši teoretični konstrukt, s katerim je mogoče raziskati pripadnost v organizacijskem okolju, kot je šola. V šolskem ekološkem sistemu namreč poteka vrsta interakcij, bodisi neposrednih bodisi posrednih (Krishnan, 2010). Razvoj učenčevega občutka pripadnosti šoli je pojasnjen v povezavi s tema vrstama interakcij. Cilj izvedene raziskave je bil raziskati vpliv različnih dejavnikov šolske klime, ki vključujejo učinkovito učno okolje, odnose med učitelji in učenci, varnost v šoli, interakcije med vrstniki, obšolske dejavnosti in vključenost staršev, na občutek pripadnosti šoli pri učencih tretje triade osnovnih šol v Slovenski Istri. Rezultati so lahko pomembni za učitelje, ker bodo razumeli, kako lahko različni in medsebojno povezani dejavniki krepijo ali zavirajo učenčev občutek pripadnosti.

Abstract

Understanding the impact of different school climate factors on the sense of belonging to school

The paper draws on Bronfenbrenner’s (1993) ecological systems theory, which provides
an invaluable framework for organising environmental factors and understanding their
impact on the sense of belonging. This theory places the learner at the centre, with each
contributing factor positioned in relation to the learner’s educational ecosystem. Allen and
Bowles (2012) argue that Bronfenbrenner’s theory offers the most comprehensive theoretical construct for exploring belonging within an organisational setting such as a school.
Within the school ecological system, a range of interactions, both direct and indirect, take
place (Krishnan, 2010). These interactions have been shown to affect the development of
a student’s sense of belonging to the school. The research conducted aimed to investigate the
impact of various school climate factors on the sense of belonging among 7th–9th-grade
primary school students in Slovenian Istria. These factors included an effective learning
environment, teacher-pupil relationships, school safety, peer interactions, extracurricular activities, and parental involvement. The results are significant for teachers, as they
highlight how different and interrelated factors can enhance or inhibit students’ sense of
belonging.