Podnebno izobraževanje v osnovnem in srednjem šolstvu – ozadja, usmeritve in priporočila


https://doi.org/10.59132/viz/2024/4-5/22-32

Izvleček

Izobraževalne ustanove lahko pomembno prispevajo k blaženju podnebnih sprememb z zmanjševanjem emisij toplogrednih plinov pri gradnji, obratovanju in organizaciji dela. Podnebno izobraževanje je ključno za povečanje javne podpore ukrepom za blaženje in prilagajanje podnebnim spremembam ter za motivacijo javnosti k zmanjševanju osebnega podnebnega odtisa. Priporočljivo je vključevanje podnebnih vsebin v celoten kurikulum, prilagojen lokalnemu kontekstu, ter spodbujanje vseživljenjskega učenja in kritičnega razmišljanja. Uspeh reform v smeri podnebne nevtralnosti zahteva ustrezno usposobljenost in ozaveščenost zaposlenih v šolah. Podnebno izobraževanje naj bo usmerjeno v delovanje, ne le v pridobivanje znanja, ter naj temelji na znanstveno preverljivih dejstvih in izkustvenem učenju.

Abstract

Primary and Secondary School Climate Education: Background, Guidelines and Recommendations

Educational institutions have much to contribute to climate change mitigation by reducing greenhouse gas emissions during construction, operation and work organisation. Climate education substantially increases public support for climate change mitigation and adaptation measures and motivates the public to reduce their carbon footprint. We should incorporate climate-related topics into the curriculum, tailor it to the local context, and encourage lifelong learning and critical thinking. The implementation of climate- neutral policies demands proper training and awareness among teaching staff. Climate education should be action-oriented, not just knowledge-oriented, based on scientifically verifiable facts and experiential learning.