Medkulturna in večjezična zmožnost je vključena v učne načrte različnih predmetov (npr. slovenščine, tujih jezikov) ter kot kroskurikuralna vsebina v v program življenja in dela VIZ. Medkulturna in večjezična zmožnost učencev in dijakov je opredeljena kot zmožnost posameznika za učinkovito vključevanje v večjezično in večkulturno družbo. Pri pouku se razvija s pomočjo učenja jezikov, ozaveščanja lastne identitete ter hkrati z razumevanjem, doživljanjem in udejanjanjem večjezikovne, raznojezikovne in medkulturnosti stvarnosti. Raznojezičen učenec je zmožen se sporazumevati v več jezikih ter izražati pozitivna stališča in vrednote do lastne in drugih kultur.
Naloge in projekti ZRSŠ na področju medkulturnih in večjezičnih pristopov pri pouku (tujih) jezikov:
UVAJANJE NOVOSTI ALI NOVIH ELEMENTOV V IZOBRAŽEVALNE PROGRAME:
- Uvajanje in spremljanje tujega jezika v 2. in 3. razred osnovne šole (2014 – 2018)
- Uvajanje in spremljanje drugega tujega jezika kot neobveznega izbirnega predmeta (2013 – 2017)
- Posodobitev kurikularnega procesa na osnovnih šolah in gimnazijah (2007 – 2013),
- Uvajanje in spremljanje obveznega drugega tujega jezika v osnovne šole (2007 – 2011),
- Poskusno uvajanje in spremljanje novih programov srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja (2004 – 2007),
- Kurikularna prenova na osnovni šoli in gimnaziji (1996 – 2003).
PROJEKTI:
- Obogateno učenje tujih jezikov I, 2010 – 2012,
- Obogateno učenje tujih jezikov II, 2012 – 2013,
- Obogateno učenje tujih jezikov II, 2013 – 2015,
- Evropski oddelki (2004 – 2011),
- Didaktična prenova gimnazij (2003 – 2006),
- Evropski jezikovni listovnik, uvajanje in spremljanje na OŠ in SŠ (1998 – 2010) (spletna učilnica);
- Prenova programov srednjih poklicnih in strokovnih šol (2004 – 2008),
- Medkulturni čezmejni modul CROMO (2005-2007)
- Priročnik CROMO v slovenščini,
- Sporazumevanje v tujih jezikih (2008 – 2010),
Podprojekt Tuji učitelji in podprojekt Tuji jeziki v prvem triletju;
- Gradivo projekta Tuji učitelji
- Gradivo projekta Tuji jeziki v prvem triletju;
- Spletna skupnost Zgodnja večjezičnost in večkulturnost;
GRADIVA za pouk in razvijanje večjezičnosti in medkulturnosti:
- Spletni pedagoški forum ob evropskem dnevu jezikov za spodbujanje večjezičnosti v vrtcih in šolah,
- ROPP – referenčni okvir za pluralistične pristope k jezikom in kulturam, Zmožnosti in viri, publikacija Sveta Evrope v slovenskem prevodu, 2017;
- Primerjalni prikaz rabe jezikoslovnih izrazov pri pouku tujih jezikov v osnovnih in srednjih šolah, ur. K. Ahačič, 2017;
- Medkulturni in večjezični pristopi pri pouku – praktični primeri uporabe ROPPA, 26.10.2017, gradivo
- Drugo usposabljanje učiteljev za uvajanje ROPPA v Sloveniji v sodelovanju z ECML, 7. in 8. 11. 2016, gradivo, ROPP – spletna stran v slovenščini
- Posvet o jezikovnem vključevanju priseljencev v vrtce in šole, Ljubljana, 23.9.2016, Predstavništvo Evropske komisije v Sloveniji, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod Republike Slovenije za šolstvo,
- Jeziki nas povezujejo, nacionalna konferenca Jeziki v izobraževanju, 15.4.2016, Ljubljana: ZRSŠ,
- Stiki med jeziki, usposabljanje učiteljev za uvajanje pluralističnih pristopov po ROPP, 5.12.2015, gradivo
- Prvo usposabljanje učiteljev za uvajanje ROPP v Sloveniji, v sodelovanju z ECML, 5. in 6. 6. 2014, gradivo
- Nacionalna konferenca Jeziki v izobraževanju, 11.4.2014, Ljubljana: ZRSŠ.