Program pilotske naloge iluzija enakosti – Obravnavanje raznolikosti za uresničevanje inkluzivnega vzgojno-izobraževalnega zavoda je oblikovan kot triletno dejavno sodelovanje skupine ravnateljev in ravnateljic vzgojno-izobraževalnih zavodov, kjer bomo razvijali in nadgrajevali svoje znanje ter krepili zmožnosti za vodenje za uresničevanje inkluzije v svojih zavodih. Program odpira možnosti za profesionalni in karierni razvoj ter pomeni boljšo priložnost za nadaljevanje kakovostnega vodenja.
Ključni namen usposabljanja je podpora ravnateljem in ravnateljicam vzgojno-izobraževalnih zavodov pri uresničevanju inkluzivne vzgoje in izobraževanja.
Cilji triletnega programa so:
- Razumeti človeško vedenje v kontekstu teorije izbire oziroma kibernetike drugega reda, ki dokazuje, da so živa bitja samousmerjevalni sistemi, ki delujejo namensko.
- Spoznati in razumeti teorijo strukturne kognitivne modifikacije in posredne učne izkušnje za razvijanje učnega potenciala.
- Izkusiti soočenje z lastnimi predsodki in se v živo srečati s svojimi stereotipi.
- Analizirati (inter)nacionalne dokumente v podporo inkluziji.
- Spoznati in uporabiti orodje (i. e. indeks inkluzivnosti) ter oceniti inkluzivnost lastnega zavoda.
- Oblikovati in uporabiti model problemskega učenja za izdelavo načrta obravnavanja inkluzije v lastnem zavodu.
- Ozavestiti raznolikost za voditelje, povečati ozaveščenost za raznolikost pri zaposlenih.
- Razumeti in obravnavati področja raznolikosti v vzgojno-izobraževalnem zavodu (večjezičnost, medkulturnost, spol, spolna usmerjenost, versko prepričanje, rasa, narodnost …).
- Spoznati, analizirati in vrednotiti izbrani primer vključujoče ustanove.
- Ogledati si izbrano kulturno prireditev, ki izpostavlja področje raznolikosti, inkluzivnosti (gledališka predstava, film …) ter dejavno sodelovati v pogovoru z njenimi ustvarjalci.
- Ovrednotiti izvedbo akcije in pripraviti članek in/ali prispevek za izbrano konferenco oziroma posvet.