Nazaj na vrhnjo stran: Programi

Iluzija enakosti

Program pilotske naloge iluzija enakosti – Obravnavanje raznolikosti za uresničevanje inkluzivnega vzgojno-izobraževalnega zavoda je oblikovan kot triletno dejavno sodelovanje skupine ravnateljev in ravnateljic vzgojno-izobraževalnih zavodov, kjer bomo razvijali in nadgrajevali svoje znanje ter krepili zmožnosti za vodenje za uresničevanje  inkluzije v svojih zavodih. Program odpira možnosti za profesionalni in karierni razvoj ter pomeni boljšo priložnost za nadaljevanje kakovostnega vodenja.

Ključni namen usposabljanja je podpora ravnateljem in ravnateljicam vzgojno-izobraževalnih zavodov pri uresničevanju inkluzivne vzgoje in izobraževanja.

Cilji triletnega programa so:

  • Razumeti človeško vedenje v kontekstu teorije izbire oziroma kibernetike drugega reda, ki dokazuje, da so živa bitja samousmerjevalni sistemi, ki delujejo namensko.
  • Spoznati in razumeti teorijo strukturne kognitivne modifikacije in posredne učne izkušnje za razvijanje učnega potenciala.
  • Izkusiti soočenje z lastnimi predsodki in se v živo srečati s svojimi stereotipi.
  • Analizirati (inter)nacionalne dokumente v podporo inkluziji.
  • Spoznati in uporabiti orodje (i. e. indeks inkluzivnosti) ter oceniti inkluzivnost lastnega zavoda.
  • Oblikovati in uporabiti model problemskega učenja za izdelavo načrta obravnavanja inkluzije v lastnem zavodu.
  • Ozavestiti raznolikost za voditelje, povečati ozaveščenost za raznolikost pri zaposlenih.
  • Razumeti in obravnavati področja raznolikosti v vzgojno-izobraževalnem zavodu (večjezičnost, medkulturnost, spol, spolna usmerjenost, versko prepričanje, rasa, narodnost …).
  • Spoznati, analizirati in vrednotiti izbrani primer vključujoče ustanove.
  • Ogledati si izbrano kulturno prireditev, ki izpostavlja področje raznolikosti, inkluzivnosti (gledališka predstava, film …) ter dejavno sodelovati v pogovoru z njenimi ustvarjalci.
  • Ovrednotiti izvedbo akcije in pripraviti članek in/ali prispevek za izbrano konferenco oziroma posvet.