Izšla je nova številka revije Vzgoja in izobraževanje, s katero se odzivamo na trenutno aktualne problematike: nasilje, duševne stiske in izzivi priseljencev.

O tem, kaj lahko pedagoški delavci storijo v podporo otroku ali mladostniku s travmatično izkušnjo spolne zlorabe, piše strokovnjakinja za duševno zdravje Julija Pelc, ki ima dolgoletne izkušnje pri nudenju pomoči mladim, staršem in učiteljem oz. šolam. Skupaj s kolegico Nežo Miklič iz policijskih vrst predstavljata tudi postopke prijave in zakonsko obvezo za ukrepanje v primerih nasilja. Klinična psihologinja dr. Barbara Horvat Rauter v svojem članku opozarja na to, kdaj prestrašenost učencev prehaja v anksioznost in kako se v tem primeru odzivati, kako spremljati in podpirati učenca. Učitelji se včasih sprašujejo, kako so lahko kos tako zahtevnim izzivom, glede na to, da niso strokovnjaki za psihosocialno področje. Zato so pomembne ugotovitve raziskave projekta Program NEON, prav tako predstavljene v aktualni številki, ki potrjujejo, kako pomemben dejavnik preprečevanja in ustavljanja medvrstniškega nasilja (MVN) v razredu je učiteljeva odnosna kompetenca. O pomembnosti starševskih praks oz. vzgojnih stilov pri oblikovanju avtonomne zdrave nenasilne osebnosti pa piše dr. Tina Cupar.
Eden največjih izzivov otrok priseljencev je sporazumevanje, zato predstavljamo tudi primere dobre prakse spodbujanja družinske pismenosti v priseljenskih družinah.