V času od 11. do 15. maja 2025 so tri strokovne delavke – Petra Košnik, svetovalka Zavoda RS za šolstvo, Ksenija Senegačnik, ravnateljica OŠ Petrovče, ter Polona Jelen, učiteljica na OŠ Griže – obiskale dve osnovni šoli na Švedskem v okviru projekta Erasmus+ (KA122-SCH – kratkoročna mobilnost učencev in osebja v šolskem izobraževanju).

Obiskale so šoli Vittra Rösjötorp International in Vittra Sollentuna, kjer so s pomočjo opazovanja pouka, spremljanja učencev ter pogovorov z učitelji in vodstvom šol spoznavale švedske pedagoške prakse, s posebnim poudarkom na formativnem spremljanju in aktivni vlogi učencev pri učenju.

Učne ure so omogočile vpogled v inovativne in učinkovite metode poučevanja, ki spodbujajo samostojnost, sodelovanje in raziskovanje. Učenci so bili aktivno vključeni v učni proces – pogosto so delali v skupinah, raziskovali in pripravljali raznolike predstavitve. Učitelji so pogosto uporabljali metodo storyline, pri kateri učenec sam vodi potek svojega učenja, učitelj pa nastopa predvsem kot usmerjevalec.

Udeleženke je posebej navdušila močna inkluzivna naravnanost obeh šol – številni učenci namreč ne govorijo švedščine kot maternega jezika, a je bilo čutiti prizadevanje vseh strokovnih delavcev za podporo in vključevanje vsakega posameznika. Zanimiv je tudi njihov odnos do domačih nalog – teh skorajda ni, velik poudarek pa namenjajo branju kot temeljni vseživljenjski veščini. Vsak dan pouk začnejo z 10-minutnim tihim branjem. Udeleženke izmenjave so tako s primerjavami spoznavale prednosti in pomanjkljivosti obeh sistemov ter iskale navdihujoče prakse.
