Potek 5. nacionalne konference Jeziki v izobraževanju


V ponedeljek, 30. junija 2025, je v Termah Zreče potekala 5. nacionalna konferenca Jeziki v izobraževanju. Osredotočena je bila na poučevanje jezikov v vrtcu, osnovni in srednji šoli. Tokratna rdeča nit so bili novi kurikulum za vrtce, učni načrti in katalogi znanj. Prenova v vrtcih in šolah ima poseben pomen na področju jezika – tako učnega jezika kot tudi drugih jezikov. Jezik je temeljno orodje mišljenja, sporazumevanja in učenja, zato prenovljeni kurikulum, učni načrti in katalogi znanj omogočajo bolj poglobljen in sodoben pristop k razvijanju jezikovne zmožnosti učečih se.

Konferenco so s kulturnim programom otvorili dijaki Šolskega centra Slovenske Konjice-Zreče. Uvodoma je udeležence in udeleženke pozdravila vodja programskega odbora, mag. Barbara Lesničar z Zavoda RS za šolstvo. Izpostavila je pomen jezika v kulturi ter tako ponazorila, kako je jezik lahko kulturno pogojen, jezike pa je navezala tudi na aktualno kurikularno prenovo.

Slika 1: Uvodni pozdrav mag. Barbare Lesničar (ZRSŠ).

Sledilo je plenarno predavanje dr. Kozme Ahačiča (Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti), ki je izpostavil ključne elemente bralne pismenosti in nato razčlenil prispevek novega učnega načrta za slovenščino h krepitvi bralne pismenosti. Prvi del plenarnih predavanj je zaključila dr. Silva Bratož (Pedagoška fakulteta, Univerza na Primorskem) s globljim vpogledom v pomen prepričanj, stališč in predpostavk v izobraževanju na področju večjezičnosti.

V nadaljevanju so se udeleženci in udeleženke spoznali s praktičnimi vidiki jezikov v izobraževanju v okviru stez z delavnicami in predstavitvami. Sledil je drugi del plenarnih predavanj, v sklopu katerega so nastopili: dr. Simon Krek (Center za jezikovne vire in tehnologije, Univerza v Ljubljani), Barbara Kresal Sterniša (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje) in dr. Matic Pavlič (Pedagoška Fakulteta, Univerza v Ljubljani). Zatem so udeleženke in udeleženci imeli na voljo še eno izvedbo stez z delavnicami in predstavitvami, konferenca pa se je nato zaključila z zadnjo izvedbo stez na področju predstavitev primerov iz prakse.

Stroški programa 5. nacionalne konference Jeziki v izobraževanju se krijejo iz projekta Krepitev kompetenc strokovnih in vodstvenih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2024 do 2028 (IJZ III). Udeleženci morajo po konferenci obvezno izpolniti evalvacijski vprašalnik v KATIS-u.