Na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje so objavljena prenovljena Navodila za prilagojeno izvajanje izobraževalnega programa osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo (DSP) za delo z učenci s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami. Dokument je dostopen preko povezave: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Izobrazevanje-otrok-s-posebnimi-potrebami/OS/Navodila-za-prilagojeno-izvajanje-izobrazevalnega-programa-osnovne-sole-z-DSP-2025.pdf.
Navodila so namenjena vsem učiteljem, ki poučujejo učence s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami v izobraževalnem programu osnovne šole, ter drugim strokovnim delavcem.
Predstavljajo nabor nekaterih možnih načinov prilagajanja vzgojno-izobraževalnega procesa v izobraževalnem programu osnovne šole z DSP, pri čemer uvodoma izpostavljajo ključne elemente učiteljeve inkluzivne poučevalne prakse, ki temelji na načelih univerzalnega modela za učenje (ang. Universal Design for Learning), katerega cilj je z uporabo različnih učnih metod odpraviti morebitne ovire pri učenju in vsem učencem zagotoviti enake možnosti za doseganje optimalnega napredka ter zagotoviti fleksibilnost, ki jo je mogoče prilagoditi močnim področjem in potrebam vsakega učenca.
Dokument je sestavljen iz dveh delov.
Pomembni strokovni doprinosi v prvem delu Navodil so:
- podrobna opredelitev učiteljeve inkluzivne poučevalne prakse glede na različne vidike učnega okolja;
- jasno opredeljeno prilagojeno izvajanje izobraževalnega programa osnovne šole z DSP (prilagoditve, opuščanje, vloga učenca, staršev, kakovosten individualiziran program, vloga strokovnega mnenja, izvajanje različnih načinov DSP);
- na novo opredeljeni: učitelj za dodatno strokovno pomoč kot učno pomoč, učitelj za komunikacijo v slovenskem znakovnem jeziku, učitelj za delo z gluhoslepimi;
- opredeljena skupina dvojno izjemnih učencev.
Pomembni strokovni doprinosi v drugem delu Navodil so:
- enotna struktura poglavij, preglednost;
- konkretne specifične prilagoditve in nekatere možnosti izvedbe;
- podpora učencem pri socialnem vključevanju in razvoju samostojnosti;
- dodatno opredeljeni učenci z motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo in učenci z avtističnimi motnjami;
- opredeljena vloga spremljevalcev.
Vabljeni k ogledu videoposnetka o ključnih novostih dokumenta: