Predstavnice treh ustanov iz Slovenije – Vrtec Beltinci, Vrtec Ljutomer in Zavod Republike Slovenije za šolstvo – so od 27. do 29. 5. 2025 v okviru programa Erasmus+ izvedle aktivnost »Job Shadowing« v Estoniji, v Talinu.

Namen dejavnosti je bil obisk vzgojno-izobraževalnih ustanov (vrtca, osnovne šole in univerze) s poudarkom na seznanitvi z dobrimi praksami na področju trajnosti.
V vrtcu Lasteaed Pääsusilm v Talinu so si udeleženke najprej ogledale prostore ter se seznanile z organizacijo dela in sistema delovanja vrtcev nasploh v Estoniji. Predstavili so jim projekte, ki jih vpeljujejo skozi leto, še posebej dejavnosti, povezane s trajnostjo. Tako so aktivno sodelovale pri ”zelenih” aktivnostih – sejanje in sajenje ob rastlinjaku in visokih gredah ter recikliranje po sistemu reuse, recycle, repair. Dodatno so spoznale številne aktivnosti krepitve digitalnih kompetenc, npr. dejavnosti z beebotom, kjer so otroci programirali brez ekrana.

Na Univerzi v Talinu so jih najprej seznanili s sistemom vzgoje in izobraževanja v Estoniji in jim predstavili novosti v kurikulumu predšolske vzgoje, ki se uvaja s septembrom. Sledili so pregled in aktivno preizkušanje didaktičnih pripomočkov za urjenje digitalne kompetentnosti v zgodnjem otroštvu, ogled specialne učilnice EDULAB in EDUSPACE, srečanje s študenti predšolske vzgoje in razrednega pouka iz drugih držav (v okviru njihovega Erasmus+ programa Technology enhanced learning in the pre- and primary school settings) ter pregled šolskih in obšolskih STEAM aktivnosti za otroke.

V osnovni šoli Murastekool so jih sprejele učenke, ki so pripravile voden ogled šole. Sledila je predstavitev organizacije pouka ter šolskih in obšolskih dejavnosti. Udeleženke so prisostvovale pri pouku naravoslovja od 1. do 6. razreda in si ogledale različne pristope k učenju v naravnem okolju. V nadaljevanju so učitelji predstavili trajnostne projekte, ki jih izvajajo na šoli – z jasnim poudarkom na principih organizacije, izbire in financiranja teh aktivnosti. Posebej jih je navdušila njihova sistematičnost, vključenost učencev in dolgoročna naravnanost k trajnostnemu razvoju.

Obisk vzgojno-izobraževalnih ustanov v Estoniji je udeleženkam omogočil globlji vpogled v sistem, ki celostno povezuje vzgojo, izobraževanje in trajnostni razvoj. V vseh ustanovah je bilo mogoče zaznati premišljene pedagoške pristope, vključevanje otrok v konkretne dejavnosti, naravnanost k samostojnosti ter poudarek na trajnostnem ravnanju in digitalni pismenosti že v zgodnjem otroštvu. Estonski pristop, ki trajnost vključuje ne le v kurikulum, temveč tudi v kulturo življenja, je udeleženke motiviral za prenos izkušenj v slovensko prakso. Mobilnost je v vseh pogledih presegla pričakovanja – Estonija je navdušila s svojo preprostostjo, učinkovitostjo in globoko zakoreninjenim razumevanjem pomena trajnostne prihodnosti.