Kaj sodi v učni načrt in kaj ne?

 

To vprašanje je na letni CIDREE konferenci, ki je potekala 23. novembra 2023 v Bruslju, obravnavalo sedemindevetdeset strokovnjakov s področja izobraževanja iz osemnajstih različnih evropskih držav. Iz Slovenije so se konference udeležili ga. Brigita Žarkovič Adlešič, ga. Jasna Rojc in dr. Brane Slivar.

Na konferenci so se predstavili številni strokovnjaki s področja izobraževanja in razpravljali o pomenu znanja v izobraževanju, o oblikovanju učnih načrtov ter o dejavnikih uspeha pri izvajanju pouka, ki temelji na sodobno zasnovanih učnih načrtih. Susanne Conze z Generalnega direktorata za izobraževanje, mladino, šport in kulturo pri Evropski komisiji, je podala svoja razmišljala o tem, zakaj je EU razvila ključne kompetence, katere so bile najpomembnejše posodobitve v letih 2016–2018 ter kako bi se lahko ključne kompetence obravnavale v prihodnje.

Zavod RS za šolstvo je v letu 2023 oblikoval kurikularni dokument Skupni cilji in njihovo umeščanje v učne načrte in kataloge znanj, s katerim bodo kompetence, ki jih v dokumentu imenujemo skupni cilji, dobile pomemben prostor tudi v osnovnošolskih in srednješolskih učnih načrtih ter v katalogih znanja. 

Ga. Jasna Rojc in dr. Brane Slivar sta na konferenci ob posterju predstavila članek How Slovenia reduced curriculum overload and incorporated crosscurricular competence, ki je izšel v CIDREE letni publikaciji (CIDREE Yearbook 2023). V središču razmisleka pri opredelitvi skupnih ciljev in posodobitvi učnih načrtov v Sloveniji je učeči se, za katerega si želimo in prizadevamo, da bi imel v času vzgoje in izobraževanja priložnost za ohranjanje in razvoj radovednosti, razvoj ustvarjalnosti, samostojnosti, zdravega načina življenja ter sodelovanja z drugimi. Pri tem so izpostavljene priložnosti za razvoj kakovostnega znanja, spretnosti, vrednot in stališč, s tem pa tudi priložnosti za razvoj kritičnega mišljenja, etičnih in moralnih presoj ter odgovornosti in skrbi za sebe in druge.