Izmenjava izkušenj in praks med učitelji šol iz OE Nova Gorica

V torek, 6. maja 2025, so se na OE Nova Gorica zbrali timi učiteljev sedmih osnovnih šol, ki sodelujejo v razvojni nalogi Vključujoča vrtec in šola – vključujoči fizični prostor.

V kratkih uvodnih aktivnostih, prilagojenih po metodi aktivnih listkov in metodi da – ne – ne vem (angl. active line), so učitelji izmenjali svoje poglede in razumevanje formativnega spremljanja. Tovrstne aktivnosti učitelji lahko uporabijo tudi z učenci pri pouku.

Nato so v skupinah  učitelji izmenjevali izkušnje, primere praks ter predstavljali dokaze, iz katerih so razvidne novosti ali spremembe, ki jih v poučevalni praksi uvajajo na področju fizičnega, socialnega in didaktičnega učnega prostora. Nastali so plakati z naborom raznolikih idej in možnosti, ki so jih učitelji med aktivnim odmorom pregledovali, se pogovarjali in jih dopolnjevali.  

Skupina, sestavljena iz vodij timov in ravnateljev, je razpravljala o delovanju timov, vlogi koordinatorja ter pristopih za širjenje novosti med učitelji v kolektivu. Pri tem so izhajali iz instrumentarijev za samoevalvacijo, objavljenih v priročniku Opazovati, povezovati, sodelovati, učiti se drug od drugega.

Ker pa se pri vsaki razvojni nalogi učitelji srečujejo tudi z izzivi in dilemami, smo le-te predhodno zbrali, uredili in izpisali na plakate. Učitelji so krožili po prostoru in na plakate zapisovali ideje, kako bi lahko pristopili k reševanju, ter konkretne rešitve, ki se obnesejo na njihovih šolah.

Zaključili smo z refleksijo šolskih timov in s pogledom na načrte za naslednje šolsko leto. Udeleženci so izrazili željo po nadaljnjih podobnih srečanjih, ki spodbujajo aktivno sodelovanje in izmenjavo dobrih praks.