Mnemonike in kaj ima nesrečna ljubezen opraviti z racionalno funkcijo

PDF članek

Izvleček

Dijaki pri učenju matematike pogosto naletijo na težave s pomnjenjem. Bistvo tega prispevka je prikaz alternativnega načina poučevanja, z vključevanjem motivacijsko zanimivih asociacij – mnemonik, ki so lahko koristne za boljše pomnjenje in hitrejši priklic. Dijakom omogočajo ustvarjanje lastnih asociacij, zato lahko postane učenje matematičnih pojmov bolj zanimivo, kar vodi k boljši motivaciji. Ta asociacijska tehnika ni vedno učinkovita pri vseh dijakih. Menim, da učinkovitost ni odvisna od dijakovih sposobnosti, temveč od dijakovega in učiteljevega značaja. V prispevku je predstavljena nesrečna ljubezen kot asociacija pri razumevanju obnašanja grafa racionalne funkcije v okolici polov ter v odnosu z vodoravno in poševno asimptoto.

Abstract

On Mnemonics and Connection Between Unrequited Love and Rational Function

When learning arithmetic, students frequently have trouble memorising the material. The purpose of this
study is to present an alternate method of instruction that includes mnemonics or associations that are both motivationally compelling and quickly remembered. Learning mathematics can be more engaging and motivating if students have the freedom to build their associations. This strategy is not always successful. Effectiveness, it seems, depends less on aptitude and more on the student‘s and the teacher‘s personalities. The author introduces unrequited love as an association for understanding how a rational function‘s graph behaves at its poles and concerning its horizontal and oblique asymptotes.