V torek, 4. 3. 2025, ter v sredo, 5. 3. 2025, je v Portorožu (kongresni center Portus, Hotel Slovenija) potekal XII. znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in izobraževanju. Tokratni znanstveni posvet Šole za ravnatelje je obravnaval osrednjo tematiko pismenosti, s poudarkom na vlogi vzgoje in izobraževanja pri razvijanju različnih razsežnosti vseh vrst pismenosti.
Udeležence in udeleženke sta uvodoma pozdravila direktorica Zavoda RS za šolstvo Jasna Rojc ter vodja Šole za ravnatelje mag. Marko Strle, ki je nastopal v vlogi vodje posveta. Izpostavila sta, da je pismenost vseobsegajoč pojem, pri čemer bralna pismenost predstavlja temelj vsem drugim oblikam pismenosti (funkcionalni, naravoslovni, digitalni, medijski, kulturni, finančni, idr.), ki jih morajo posamezniki razvijati za učinkovito sodelovanje v sodobnem svetu, ki ga zaznamujejo hitre spremembe vseh vrst.


Znanstveni posvet je bil organiziran v obliki predavanj, predstavitev izbranih prispevkov, izvedb delavnic in vodenih simpozijev. Plenarni del prvega dneva znanstvenega posveta je bil sestavljen iz dveh predavanj: »Sočutna šola, kritično razmišljanje in umetna inteligenca«, ter »Od prenovljenih učnih načrtov do višje ravni vseh vrst pismenosti«. V preostanku programa so v ločenih vzporednih izvedbah sledile predstavitve izbranih prispevkov in delavnice. V okviru predstavitev izbranih prispevkov so avtorji kritično raziskovali raznolika vsebinska področja, ki se povezujejo z razumevanjem in razvijanjem pismenosti kot zmožnosti posameznika za uspešno komuniciranje na vseh področjih v družbi ter predvsem oblikovanjem šolskega okolja, ki spodbuja motivacijo za razvoj vseh vrst pismenosti. Razmišljali so, kako lahko vrtci in šole uspešno spremljajo in raziskujejo razvoj pismenosti, kakšno vlogo imajo v teh procesih strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju ter te razmisleke povezali s konceptom spodbudnega vodenja vrtcev in šol za učinkovit razvoj pismenosti.
Objava zbornika povzetkov prispevkov bo sledila po dogodku. V zbornik bodo vključeni povzetki prispevkov, ki so bili predstavljeni na posvetu.
