Strokovna mobilnost na Švedskem v okviru projekta Erasmus+

V času od 11. do 15. maja 2025 so tri strokovne delavke – Petra Košnik, svetovalka Zavoda RS za šolstvo, Ksenija Senegačnik, ravnateljica OŠ Petrovče, ter Polona Jelen, učiteljica na OŠ Griže – obiskale dve osnovni šoli na Švedskem v okviru projekta Erasmus+ (KA122-SCH – kratkoročna mobilnost učencev in osebja v šolskem izobraževanju).

Slika 1: skupinska fotografija z ravnateljico Osnovne šole Vittra Rösjötorp International Sofie Sjörgen (na levi).

Obiskale so šoli Vittra Rösjötorp International in Vittra Sollentuna, kjer so s pomočjo opazovanja pouka, spremljanja učencev ter pogovorov z učitelji in vodstvom šol spoznavale švedske pedagoške prakse, s posebnim poudarkom na formativnem spremljanju in aktivni vlogi učencev pri učenju.

Slika 2: Osnovna šola Vittra Rösjötorp International.

Učne ure so omogočile vpogled v inovativne in učinkovite metode poučevanja, ki spodbujajo samostojnost, sodelovanje in raziskovanje. Učenci so bili aktivno vključeni v učni proces – pogosto so delali v skupinah, raziskovali in pripravljali raznolike predstavitve. Učitelji so pogosto uporabljali metodo storyline, pri kateri učenec sam vodi potek svojega učenja, učitelj pa nastopa predvsem kot usmerjevalec.

Slika 3: na vhodu Osnovne šole Vittra Rösjötorp International.

Udeleženke je posebej navdušila močna inkluzivna naravnanost obeh šol – številni učenci namreč ne govorijo švedščine kot maternega jezika, a je bilo čutiti prizadevanje vseh strokovnih delavcev za podporo in vključevanje vsakega posameznika. Zanimiv je tudi njihov odnos do domačih nalog – teh skorajda ni, velik poudarek pa namenjajo branju kot temeljni vseživljenjski veščini. Vsak dan pouk začnejo z 10-minutnim tihim branjem. Udeleženke izmenjave so tako s primerjavami spoznavale prednosti in pomanjkljivosti obeh sistemov ter iskale navdihujoče prakse.

Slika 4: skupni prostor za učence na Osnovni šoli Vittra Sollentuna.