V ponedeljek, 19. maja 2025, smo zaključili tretji del usposabljanja Komunikacija in etika v vzgoji in izobraževanju, ki ga organiziramo v okviru razvojne naloge Celostni razvoj in etika.
Predavatelji – dr. Karolina Babič (Univerza na Primorskem), dr. Danijela Makovec Radovan (Univerza v Ljubljani) in dr. Robert Šumi (predsednik Komisije za preprečevanje korupcije) – so predstavili vlogo etike in integritete, etično presojanje in moralno držo izobraževalcev. Spregovorili so tudi o pomenu avtoritete in o tem, kako si jo zagotoviti v izobraževalnem prostoru. Srečanje je bilo namenjeno poglabljanju razumevanja pomena celostnega pristopa k vzgoji in izobraževanju, kjer ima etika osrednjo vlogo pri oblikovanju vrednot, odnosov in odgovornosti v šolskem prostoru.
Udeleženci so skozi predavanja, delavnice in reflektivne aktivnosti raziskovali, kako vzpostavljati okolje, ki spodbuja celostni razvoj otrok in mladostnikov – na spoznavni, čustveni, telesni in duhovni ravni. Poseben poudarek je bil na etični občutljivosti, poklicni integriteti in vlogi vodstva pri oblikovanju etične klime v ustanovah.
Srečanje je poleg strokovnih vsebin prineslo tudi priložnost za izmenjavo dobrih praks in mreženje med udeleženci, ki vsak na svoj način prispevajo k bolj vključujočemu, pravičnemu in spoštljivemu vzgojno-izobraževalnemu prostoru.
Usposabljanje je znova potrdilo, da je etika temelj kakovostnega dela v vzgoji in izobraževanju – ne le kot vsebina, temveč kot način delovanja in bivanja.
Pri pripravi srečanja smo sodelovali: mag. Katja Arzenšek Konjajeva, Petra Košnik, Kristina Bratina, mag. Klavdija Šipuš in mag. Sofija Baškarad.
