Utrinki XXVII. strokovnega posveta pomočnikov ravnateljev


V torek, 8. aprila, ter v sredo, 9. aprila 2025, je v kongresnem centru Portus v Portorožu potekal XXVII. strokovni posvet pomočnikov ravnateljev, ki smo ga naslovili Jezik v podporo vodenju. Udeleženci so se poglobili v razvijanje zmožnosti, ki vodjem omogočajo, da uspešno vplivajo na svoje zaposlene in druge deležnike ter jih navdihujejo. Raziskali so pomen razumevanja in sodelovanja pri skupnem delu, aktivnega poslušanja, jasnosti, empatije, spoštovanja raznolikosti vseh, vodenja z zgledom, zagotavljanja konstruktivnih povratnih informacij ter hkrati poudarili, kako te strategije, tehnike in orodja povečujejo učinkovitost in kakovost vodenja.

Udeležence je uvodoma nagovoril vodja posveta mag. Marko Strle, ki je izpostavil, da je vodenje ključnega pomena, saj določa smer, ton in kulturo organizacije. Ne gre le za avtoriteto, temveč za navdihovanje in vodenje drugih pri uresničevanju skupne vizije. V šolskem prostoru veliko govorimo o znanju, odgovornosti, razvoju. Danes pa se ustavljamo pri temeljni prvini, ki vsemu temu daje obliko – pri jeziku. Jeziku kot sredstvu, s katerim vzgajamo, učimo, vodimo. V šolskem okolju je vsak dan priložnost za vodenje – ne le v vlogi ravnatelja ali pomočnika ravnatelja, temveč v razredu, na hodniku, v pogovoru z učencem, dijakom, staršem ali sodelavcem. In prav v teh trenutkih se pokaže, kako pomemben je jezik, ki ga uporabljamo, koliko znamo slišati jezik neslišanih. V kolikšni meri verjamemo, da jezik ni zgolj sredstvo prenosa informacij. Je orodje odnosov. Učinkoviti vodje navdihujejo in spodbujajo svoje zaposlene, da dosežejo najboljše rezultate, kar spodbuja uspeh organizacije.

Slika 1: uvodni pozdrav vodje posveta mag. Marka Strleta.

Strokovni posvet je bil organiziran v obliki plenarnih predavanj, panelnih razprav, delavnic in pogovornih skupin. V torek je bil plenarni del dogodka sestavljen iz sledečih predavanj: »Krmarjenje v odnosih moči: Na poti k vključujoči komunikaciji v vzgoji in izobraževanju« (dr. Solava Ibrahim, Anglia Ruskin University, Cambridge), »Pedagoško vodenje: Ustvarjanje prakse iz teorije« (dr. Peter DeWitt, Instructional Leadership Collective, Albany, New York), ter »Komunikacija šteje« (Tina Cipot, predsednica PRSS). Pogovorne skupine so potekale na temo vzpostavitve učinkovitega komuniciranja v vzgoji in izobraževanju.

Slika 2: torkova pogovorna skupina št. 5.

V sredo se je zvrstilo več plenarnih predavanj: »Razmišljam v jeziku glasbe« (Daneil Eyer, Zavod sv. Stanislava), »O vrednosti matematike in robotike« (dr. Maša Jazbec, Katapult in Alenka Knez, Katapult), »O vrednosti vrednot« (dr. Dan Podjed, ZRC SAZU), ter »Jezik vodenja: kaj, zakaj in kako« (dr. Tatjana Ažman, Zavod RS za šolstvo, Šola za ravnatelje). Delavnice drugega dneva so se dotaknile raznovrstnih tematik: orodij umetne inteligence, igralnice besed, »coaching« veščin, čustvene in socialne pismenosti, inovativnega vodenja ter etike in morale. Dogodek je sklenila panelna razprava z naslovom »Kako pomočniki ravnateljev zagotavljajo učinkovito komunikacijo z vsemi, ki so del šolskega ekosistema?«, ki jo je moderiral mag. Marko Strle iz Zavoda RS za šolstvo. V razpravi so sodelovali panelisti: Danilo Flisar (Ekonomska šola Ljubljana), Manja Vozel (Vrtec Trbovlje), Vesna Krebl (OŠ Mislinja), Maja Mujkić (OŠ Miška Kranjca, Ljubljana) ter Martina Kuzma (OŠ Ivana Cankarja Ljutomer).

Stroški programa posveta se krijejo iz projekta Krepitev kompetenc strokovnih in vodstvenih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2024 do 2028 (IJZ III). Udeleženci morajo po dogodku obvezno izpolniti evalvacijski vprašalnik v KATIS-u.