Objavljen je nov Kurikulum za vrtce


Obveščamo vas, da je na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje objavljen nov Kurikulum za vrtce. Dostopen je preko povezave: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Sektor-za-predsolsko-vzgojo/Dokumenti-smernice/KURIKULUM-ZA-VRTCE-2025.pdf.

Kurikulum za vrtce je nacionalni dokument in predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcih. Sprejet je bil na 241. seji Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje 20. februarja 2025, v veljavo pa bo stopil z novim šolskim letom 2025/26. Na 241. seji Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje je bil sprejet tudi Kurikulum za vrtce v prilagojenem programu, ki bo objavljen naknadno, v veljavo pa bo stopil s šolskim letom 2026/27. Gre za prva kurikularna dokumenta, ki sta bila sprejeta v sklopu prenove izobraževalnih programov s prenovo ključnih programskih dokumentov.

Kurikulum za vrtce (2025) je konceptualno in sodobno zasnovan kurikularni dokument, v skladu z novejšimi teoretičnimi spoznanji o zgodnjem učenju otrok, mednarodnimi priporočili in smernicami o visokokakovostni predšolski vzgoji v vrtcih ter zahtevami časa, v katerem živimo. Prenovljen je bil na podlagi sprejetih Izhodišč za prenovo kurikuluma za vrtce (2022) in predhodni Kurikulum za vrtce konceptualno nadgrajuje ter dopolnjuje z novimi vsebinami. Vsem otrokom, ki so vključeni v vrtec, omogoča enake možnosti, upošteva njihove značilnosti, individualne razlike v razvoju in učenju ter njihove potrebe.

Ključne novosti v Kurikulumu za vrtce (2025), s katerimi želimo vplivati na dvig kakovosti predšolske vzgoje, so:

  • pogled na otroka kot kompetentnega posameznika;
  • poudarek na otrokovi igri in njegovi participaciji;
  • zagotavljanje čustvene varnosti otrok v vrtcu;
  • spodbujanje otrokove iniciativnosti, samostojnosti, radovednosti in miselne fleksibilnosti;
  • spodbujanje otrok pri gibanju in rabi govora;
  • poznavanje in dosledno upoštevanje občutljivih obdobij v razvoju otrok;
  • dosledno upoštevanje, da razvoj otrok poteka preko razvojnega kontinuuma;
  • poudarek na vlogi vzgojitelja kot zgleda komunikacije in vzgojitelja, ki pogosto vstopa v interakcijo z otroki;
  • poudarek gibanja in igre na prostem;
  • opredelitev načina dela v oddelkih 1. starostnega obdobja;
  • spodbujanje trajnostnega razvoja v vrtcu;
  • opredelitev prečnih spretnosti in zmožnosti v medsebojni povezavi in v povezavi s šestimi področji dejavnosti (Družba, Gibanje, Jezik, Matematika, Narava, Umetnost).