Konferenca učiteljev in učiteljic kombiniranega pouka v osnovni šoli


21. in 22. november 2025, Grand Hotel Sava, Rogaška Slatina

Namen konference je prikazati možnosti učiteljevega načrtovanja in izvajanja učnega procesa v kombiniranih oddelkih. Poudarek bo na izboru didaktičnih strategij, ki podpirajo sodobne koncepte učenja, zastopane v prenovljenem šolskem kurikulumu za osnovno šolo.

Ko govorimo o kombiniranih oddelkih, najpogosteje pomislimo na starostno heterogene oddelke dveh ali več razredov, ki so oblikovani na podružničnih šolah in številčno manjših samostojnih šolah. Ker je prenovljena šolska zakonodaja, kot je Zakon o osnovni šoli (2025), z uvedbo razširjenega programa razširila število oddelkov starostno heterogenih učnih skupin, je smiselno poglobljeno razmisliti o ustrezni didaktični strategiji pri tovrstnem pouku.

Konferenca je namenjena učiteljem rednih oddelkov obveznega programa osnovne šole ter učiteljem starostno heterogenih učnih skupin razširjenega programa. Tam, kjer še ne izvajajo t. i. razširjenega programa, so starostno heterogene učne skupine organizirane pri neobveznih izbirnih predmetih.

Pričakujemo, da bo konferenca s plenarnimi predavanji, pogovori s praktiki in odločevalci šolske politike ter z neposrednim prikazom učne prakse v pomoč in spodbudo pri nadaljnjem razvoju ter raziskavah na področju dela v starostno heterogenih skupinah. Posebej želimo poudariti, da bomo na konferenci obravnavali načrtovanje in izvajanje pouka v kombiniranih oddelkih, s poudarkom na razvoju kognitivnega področja, veščin in kompetenc, predpisanih v novih učnih načrtih. Udeleženci se bodo na delavnicah preizkusili v snovanju učnega procesa za razvoj skupnih ciljev, kar predstavlja bistveno novost novih učnih načrtov.

 Cilji konference:

  • predstaviti priložnosti in možnosti snovanja učnega procesa za razvoj raznovrstnih ciljev, predpisanih v novih učnih načrtih,
  • prikazati primere učne prakse ustreznega načrtovanja pouka s t. i. skupnimi, koncentričnimi in specifičnimi cilji za starostno heterogeno učno skupino,
  • spodbuditi razmislek o ustreznih didaktičnih strategijah za uspešen in kakovosten pouk v starostno heterogenih učnih skupinah,
  • odpreti razpravo o liku, kompetencah in vrednotenju učiteljevega dela v heterogenih učnih skupinah, zlasti v kombiniranih oddelkih dveh in več razredov.

             Program

Stroški programa dogodka se krijejo iz projekta Krepitev kompetenc strokovnih in vodstvenih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2024 do 2028 (IJZ III). Udeleženci morajo po dogodku obvezno izpolniti evalvacijski vprašalnik v KATIS-u.