Povezovanje deležnikov pri soustvarjanju inovativnih izobraževalnih vsebin v podporo prilagajanju na podnebne spremembe


https://doi.org/10.59132/vviz/2025/1/4-23

Povzetek

Podnebne spremembe vplivajo na številne vidike našega obstoja na tem planetu, med drugim tudi na kakovost življenja in tveganja za preživetje. Izobraževanje in ozaveščanje pomembno prispevata h krepitvi prilagoditvene sposobnosti družbe, s tem pa njene odpornosti. Podnebno izobraževanje je zato pomemben steber širšega procesa prilagajanja na podnebne spremembe. Povezovanje med deležniki v vzgoji in izobraževanju lahko poveča transformativni prispevek izobraževanja za uspešnejše soočenje s temi izzivi. V članku je v okviru pregleda raziskovalne literature opisan prispevek raziskovalcev k podnebnemu izobraževanju. Ugotovili smo, da se povečuje interes raziskovalcev za teme, ki povezujejo prilagajanje na podnebne spremembe z izobraževanjem, predvsem pa se preizkušajo izobraževalna orodja (npr. igre), ki podpirajo tudi večjo digitalizacijo vsebin. To je bil tudi namen izobraževalnih vsebin, razvitih v okviru projektov ECOSMART in ECO2SMART, ki se izvajata v sklopu programa sodelovanja Interreg Italija-Slovenija. Ta študijski primer povezuje vsebine prilagajanja na podnebne spremembe z varovanjem biotske raznovrstnosti ter poudarja pomen učenja z raziskovanjem in razvijanje ekosistemskega mišljenja.

Abstract

Connecting Stakeholders in the Co-Creation of Innovative Educational Content to Support Climate Change Adaptation

Climate change affects numerous aspects of our existence on this planet, including quality of life and survival risks. Education and awareness-raising play a crucial role in strengthening society‘s adaptive capacity and resilience. Climate education is therefore an essential pillar of the broader process of adaptation to climate change. Collaboration among stakeholders in education can enhance the transformative role of education in effectively addressing these challenges. This paper presents a literature review examining the contribution of researchers to climate change education. Our findings indicate growing interest among researchers in topics that connect climate change adaptation and education. In particular, educational tools (e.g., games) that enhance the digitalization of educational content are being increasingly tested. The same objective guided the development of educational materials within the ECO-SMART and ECO2SMART projects, which are implemented as part of the Interreg Italy-Slovenia cooperation program. This case study integrates climate change adaptation content with biodiversity protection and emphasizes the importance of learning through research and the development of ecosystem thinking.