Izvleček
Duševno zdravje pri otrocih je ključnega pomena za njihov celovit razvoj. Duševno zdravje jim omogoča, da se lažje soočajo s stresom, razvite imajo socialne veščine, nimajo težav z učenjem ter vzpostavljanjem zadovoljujočih odnosov. Poleg staršev tudi učitelji v veliki meri prevzemajo naloge celostnega razvoja otroka, vključno z razvojem dobrega duševnega zdravja. Treba je zagotoviti okolje, kjer se počutijo varne, spoštovane in sprejete. Spodbujati je treba njihovo individualnost, jih pohvaliti za dosežke pri oblikovanje pozitivne samopodobe. Učitelji moramo biti pozorni na čustveno počutje otrok. Pomembno je, da prepoznamo znake stresa, tesnobe ali drugih stisk, da lahko potem pravočasno ukrepamo in nudimo ustrezno podporo. Ključno je duševno zdravje krepiti že v zgodnjem otroštvu in v ta namen so oblikovane delavnice »Dobro sem«. S tem pristopom lahko pri otrocih preprečimo napačna prepričanja o sebi, okolici ter jim ponudimo dejavnike varovanja duševnega zdravja.
Abstract
Mental Health and Well-Being Workshops for Students
Mental well-being is fundamental for children‘s overall development. It enables them to cope better with stress, develop social skills, learn and form meaningful relationships. Teachers, like parents, bear significant responsibility for the child‘s holistic growth, including acquiring good mental health. A learning environment that promotes safety, respect, and acceptance is vital. We should encourage individuality and praise our students‘ success in developing a positive self-image. Teachers must pay close attention to student emotional well-being. Identifying indicators of stress, anxiety, or other distress allows us to take timely action and provide appropriate support. The Dobro sem („I am Well“) prevention programme aims to promote mental health from a young age. This approach can help youngsters avoid misconceptions about themselves and their surroundings while providing mental health benefits.