Navodila s priročnikom za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih zavodih - page 20

20
otroki ali mladostniki, ki so bili vpleteni v nasilje, se je torej treba pogovoriti ločeno: žrtev
podpreti in ji pomagati, od povzročitelja pa z avtoriteto odraslega zahtevati odgovornost.
Ne prelagajmo odgovornosti za ukrepanje na druge.
Odrasli – učitelji/vzgojitelji, svetovalni delavci, vodstvo VIZ ali starši - moramo ukrepati, ko
zaznamo medvrstniško nasilje v skladu s svojimi vlogami, kompetencami ter pooblastili.
Prelaganje odgovornosti na druge običajno pelje le v »pometanje problema pod preprogo«,
kar pomeni, da se le-ta še razraste in je škoda naposled še veliko večja.
RAVNANJE OB ZAZNAVI MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA
ZAZNAVA NASILJA
Medvrstniško nasilje lahko zaznamo na več načinov: o izkušnji z nasiljem lahko spregovori
žrtev sama, lahko nas o tem obvestijo njeni sošolci/vrstniki, lahko smo priča nasilju, o
zaznanem nasilju nam lahko povejo tudi sodelavci ali pa starši. Zaznava nasilja pa je odvisna
tudi oz. predvsem od
občutljivosti učiteljev/vzgojiteljev do medvrstniškega nasilja,
kar
pomeni (Pušnik 2006):
-
Opaziti dogajanje.
-
Poslušati in slišati.
-
Prepoznati klic na pomoč.
-
Prepoznati oblike nasilja.
-
Prepoznati lastnosti pojava samega in tistih, ki so vpleteni vanj.
-
Biti pozoren na dejavnike, ki delujejo kot dejavniki tveganja.
-
Biti pozoren na svoje vedenje, odzivanje, komunikacijo.
-
Dopolnjevati znanje.
-
Iskati pomoč, če sami ne znamo.
Razumevanje dinamike medvrstniškega nasilja v VIZ
je pomembno za zaznavanje in
prepoznavanje nasilja, predvsem pa zato, da se z njim lahko učinkovito spoprijemamo.
Pogoste reakcije na medvrstniško nasilje, zaradi pomanjkljivega poznavanja njegove dinamike,
so namreč take, da se skuša odkriti primanjkljaj oziroma šibkost pri posamezniku – žrtvi. Nato
se poskuša odpraviti te primanjkljaje, da bi zmanjšali oziroma ustavili medvrstniško nasilje.
Vendar pomeni tak pristop le ukvarjanje s simptomi, ko poskušamo pomagati posamezniku
tako, da povečamo njegovo kompetentnost in moč. Pri pojavu medvrstniškega nasilja pa je
potrebno videti celotno sliko in njegovo kompleksnost (Pečjak 2014).
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...31
Powered by FlippingBook