Navodila s priročnikom za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih zavodih - page 17

17
-
odklanja pogovor ali si izmisli neverjetno zgodbo, da bi ga pustili pri miru,
-
sošolcev/vrstnikov ne vodi domov, le redko se igra na šolskem dvorišču,
-
nima niti enega dobrega prijatelja, s katerim bi preživljal prosti čas,
-
nemirno spi, ima hude sanje, joče v spanju,
-
beg od doma, zatekanje v odvisnosti …
Fizične poškodbe, poslabšanje zdravja, psihosomatske težave:
-
ima nepojasnjene modrice, odrgnine in druge poškodbe,
-
poslabšajo se mu kronične bolezni, motnje,
-
začne jecljati, tiki, različne motnje,
-
zdi se vznemirjen, preneha jesti, ne pridobiva na teži,
-
pogosteje oboleva, daljše odsotnosti od pouka,
-
govori o samomoru ali ga celo poskuša narediti …
Poškodovana osebna lastnina, materialno oškodovanje:
-
ima poškodovane ali uničene šolske potrebščine ali druge osebne predmete,
-
tekom dneva »izgubi« kos oblačila, obutve,
-
nima denarja za malico, na ekskurziji, za druge obveznosti,
-
ima poškodovan ali izgubljen telefon …
NEKAJ VEDENJ POVZROČITELJEV MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA
Najbolj opazna lastnost je agresivnost.
Pogosto je nasilen tudi do odraslih (staršev, učitelja/vzgojitelja).
Zanj je značilna impulzivnost in močna potreba po obvladovanju drugih.
Ima pozitivna stališča do nasilja.
Ne more se vživeti v drugega.
Kaže izrazito dobro/slabo samopodobo.
Fantje so večinoma močnejši od drugih.
Težko se podreja pravilom.
Pogosto ima takšne vzorce že doma.
Pogosteje je vpleten v pretepe in poškodovan v pretepih.
Pogosteje je vključen v vandalistična dejanja ali kraje, posega po alkoholu, drogah.
Pogosteje tudi izostaja od pouka.
1...,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,...31
Powered by FlippingBook