Navodila s priročnikom za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih zavodih - page 25

25
Postavljamo odprta vprašanja, smo obzirni, previdni in zaupljivi. Ohranjamo mirnost ob
poslušanju (neverbalna govorica). Otroka poslušamo
.
Pustimo mu dovolj časa, da se izrazi. Ne
prekinjamo. Ne posplošujemo. Ne vrednotimo. Pohvalimo ga za pogum. Spodbujamo z
medmeti ali povzamemo otrokovo zadnjo misel, da lahko nadaljuje. Pozorni smo tudi na
neverbalna sporočila. Ko se z otrokom, ki je doživel nasilje s strani vrstnikov, pogovarjamo, na
pozabimo na:
-
opredelitev problema,
-
pogovor o čustvih,
-
opolnomočenje (čustvena in moralna podpora, ozaveščanje in informiranje),
-
iskanje rešitev (načrt za delovanje).
Poleg svetovalnega pogovora/svetovanja svetovalni delavec lahko žrtvi pomaga še tako, da jo:
-
opolnomoči z učinkovitimi strategijami spoprijemanja z nasiljem,
-
spodbuja, da pove o medvrstniškemu nasilju še komu drugemu, ki lahko pomaga rešiti
situacijo (vrstnik ali odrasla oseba),
-
poudari pomen prijateljstva, ki je eden najbolj pomembnih preventivnih virov proti
medvrstniškemu nasilju,
-
uči konkretnih odzivov na nasilna dejanja (preko igre vlog).
Delo s povzročiteljem
Tudi s povzročiteljem se svetovalni delavec mora pogovoriti in načrtovati aktivnosti. Delo s
povzročiteljem je edini način, da le-ta spremeni svoja neustrezna vedenja. Pomembni
elementi svetovalnega pogovora s povzročiteljem so:
Cilj pogovora je, da povzročitelj sprejme odgovornost za storjeno nasilje.
Pogovor izvede ravnatelj ali šolska svetovalna služba (ravnatelj naj bo prisoten).
Naredi se zapisnik pogovora.
Obvesti se starše.
Prijava na policijo ali CSD, če je to potrebno.
Po potrebi usmeritev v zunanje strokovne institucije.
Za svetovanje povzročitelju je učinkovita uporaba vedenjskega in vedenjsko-kognitivnega
pristopa. Izhajajoč iz tega pristopa postavimo šolska/razredna pravila, ki veljajo pri odnosu z
drugimi. Pri tem morajo biti pravila jasna in konkretna. Pri mlajših otrocih uporabljamo
predvsem vedenjske strategije:
-
Kotiček za umirjanje, kamor se otrok zateče, ko je napet ali je pred izbruhom jeze.
1...,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24 26,27,28,29,30,31
Powered by FlippingBook