Navodila s priročnikom za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih zavodih - page 5

5
izobraževalnega zavoda, ki je pri otroku
2
opazil spremembe, ki bi lahko bile posledice
medvrstniškega nasilja, ali mu je otrok zaupal, da preživlja nasilje s strani vrstnikov, ali ima
informacijo o nasilju od tretje osebe, ali pa je bil sam priča medvrstniškemu nasilju.
Navodila skupaj s priročnikom podajajo smernice, usklajene z nacionalnimi zakonskimi
podlagami in podzakonskimi akti vzgoje in izobraževanja na vrtčevski, osnovnošolski ter
srednješolski stopnji. Ne gre torej za nov obvezujoč pravni akt, ki bi vzgojno-izobraževalne
zavode še dodatno obremenil z novimi nalogami in s tem morebiti hromil njihovo osnovno
delo. Navodila izhajajo iz dejstva, da se vsak VIZ sooča z različnimi oblikami nasilja, da se je na
nasilje dolžan odzvati, da pa zaposlenim manjkajo strokovne usmeritve na zelo konkretni
ravni, kako se uspešno spopadati z njim. Zaposlenim v vzgojno-izobraževalnih zavodih
tako
navodila
ponujajo možnost njihove smiselne uporabe, prilagojenih tako stopnji in vrsti vzgojno-
izobraževalne institucije kot tudi drugim dejavnikom kot so npr. vzroki in motivi za nasilje,
dinamika nasilja, posledice, starost vpletenih in stopnja ogroženosti žrtve.
Pripravljenost in sposobnost strokovnih delavcev za jasno obravnavo vsakega pojava nasilja v
vzgojno-izobraževalnem zavodu pomembno vpliva tudi na učinkovito preprečevanje
medvrstniškega nasilja. Vsak vzgojno-izobraževalni zavod naj bi oblikoval svojo strategijo
preprečevanja in obravnave nasilja, zato priporočamo smiselno umestitev pričujočih navodil v
dokumente, v katerih vzgojno-izobraževalni zavodi opredeljujejo preventivno dejavnost,
vzgojno delovanje in ukrepanje ob kršitvah internih pravil.
Zavedamo se, da je obravnava posameznih primerov medvrstniškega nasilja lahko od primera
do primera različna, pa vendar obstajajo nekatere splošne zakonitosti, ki jih predstavljamo v
»Navodilih s priročnikom
za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih
zavodih«
, zato si želimo, da bodo prepoznana kot pripomoček, ki bo zaposlenim v vzgojno-
izobraževalnih zavodih v pomoč pri učinkovitejšemu prepoznavanju in obravnavi nasilja med
vrstniki.
2
Z izrazom »otrok« v besedilu označujemo otroke v vrtcih, učence in dijake v osnovnih in srednjih šolah, v domovih za učence in v dijaških
domovih, do njihove polnoletnosti. Navodila se uporabljajo tudi v primeru medvrstniškega nasilja med polnoletnimi udeleženci izobraževanja
po javno veljavnih programih.
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...31
Powered by FlippingBook