Navodila s priročnikom za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih zavodih - page 4

4
PREDGOVOR
»Temeljna demokratična pravica otroka je, da se počuti v šoli varnega, da so mu prihranjena
zatiranje in ponavljajoča se, namerna ponižanja, ki so sestavni del medvrstniškega nasilja.
(Olweus 1999, v Pečjak 2014)«
»Navodila s priročnikom
za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih
zavodih«
so nastala z namenom, da zaposlenim v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodih in
zasebnih vzgojno-izobraževalnih zavodih, ki izvajajo javno veljaven program, pomagajo bolje
razumeti pojav nasilja med vrstniki ter se ustrezno in učinkovito odzivati oziroma ukrepati ob
zaznavi medvrstniškega nasilja, še posebno v primerih hujših oblik nasilja.
Delovna skupina, imenovana na Zavodu RS za šolstvo, je pred pripravo navodil opravila analizo
»
Smernic za analizo, preprečevanje in obravnavo/obvladovanje nasilja v šolskem prostoru
«
, ki
jih je leta 2004 pripravila Komisija za analizo problematike nasilja v slovenskem šolstvu.
Izkazalo se je, da so pred dobrim desetletjem zapisana načela spoprijemanja z nasiljem v
šolskem prostoru še vedno aktualna in uporabna. Enotno pa smo bili v skupini mnenja, da se
bo s pojavom medvrstniškega nasilja v prihodnje potrebno soočati bolj učinkovito in
sistematično.
Tako je nastal dokument, sestavljen iz dveh delov; navodil za obravnavo medvrstniškega
nasilja v vzgojno-izobraževalnih zavodih ter priročnika – podpore navodilom, ki bolj
poglobljeno, z dodatno razlago in konkretnimi primeri pojasnjuje ključne vidike obravnave
nasilja med vrstniki
1
v vzgojno-izobraževalnih zavodih.
V dokumentu je opredeljeno izrazoslovlje in ključni pojmi, ki se uporabljajo na tem področju,
naštete in opisane so najbolj pogoste in aktualne oblike nasilja med vrstniki, predstavljeni so
znaki, po katerih lahko prepoznamo pojav medvrstniškega nasilja ter opisana načela
obravnave medvrstniškega nasilja ter ravnanje ob zaznavi. Zapisana pa so tudi navodila, ki
zaposlene v vzgojno-izobraževalnih zavodih usmerjajo pri takojšnjem ukrepanju ob zaznavi
nasilja, in opredeljujejo, koga v takih primerih obveščamo, katere informacije zapišemo v zapis
zaznave nasilja, kakšno naj bo nadaljnje ukrepanje, kdo oblikuje tim, kakšne so vloge
posameznih strokovnih delavcev v timu, kdo in na kakšen način dela z žrtvijo, povzročiteljem,
opazovalci in starši ter v katerih primerih je potrebno sodelovanje z zunanjimi institucijami.
Predstavljena načela obravnave in ukrepi takojšnje intervencije ob zaznavi medvrstniškega
nasilja so namenjeni ne le strokovnim delavcem, pač pa vsakemu delavcu vzgojno-
1
Poimenovanja za osebe so pisana v moški slovnični obliki in so mišljena kot nevtralna oblika za ženske in moške, razen, kjer je to zaradi
vsebine ali konteksta drugače opredeljeno.
1,2,3 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,...31
Powered by FlippingBook