Naslov 3.8 ZMESNA TEMPERATURA
Avtor Peter Šlajpah
Kratek opis za učitelje S pomočjo Vernierjeve opreme merimo temperaturo vzorca snovi z višjo temperaturo, ki ga nato potopimo v hladnejšo vodo. Opazujemo časovni potek vzpostavljanja termodinamičnega ravnovesja. Iz pridobljenih podatkov lahko računamo specifično toploto merjenca ali zmesno temperaturo.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- grafično prikažejo zveze med fizikalnimi količinami;
- ponovijo in uporabijo definicijo toplote;
- poznajo specifično toploto in jo uporabijo pri računanju;
- presodijo zanesljivost pridobljenih rezultatov;
- pri računanju uporabijo poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih računskih operacijah in zapisu rezultata.
Priporočilo za oblike in metode dela Učitelj predstavi problem, nato dijaki samostojno rešujejo uvodna vprašanja. Učitelj izvede demonstracijski poskus ali predstavi shranjene rezultate (Vernierjeva datoteka).
Priporočilo za izvedbo Učno enoto izvajamo kot utrjevanje znanja o toploti in specifični toploti.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost dva nivoja Vključen eksperiment da