Naslov
Pospešeno gibanje
Avtor
Stanislav Bobek
Kratek opis za učitelje
Učenci s pomočjo enostavnega eksperimenta spoznajo enakomerno pospešeno gibanje. Znajo izmeriti čas in pot ter izračunati hitrost in pospešek. 
Cilji

Učenci:

  • samostojno izvajajo preproste poskuse in analizirajo rezultate poskusov;
  • povezujejo fizikalno znanje in razumevanje z vsakdanjimi izkušnjami;
  • pri enakomerno pospešenem gibanju poznajo pojme končna hitrost, začetna hitrost in povprečna hitrost;
  • opredelijo pospešek kot količnik spremembe hitrosti in časa, v katerem je ta sprememba nastala, in navedejo enoto zanj.
Priporočilo za oblike in metode dela ter izvedbo

Po uvodnem frontalnem pogovoru učenci izvajajo poskus v dvojicah. Nato samostojno napravijo izračune. Rezultate meritev in izračunov predstavijo sošolcem v sklepnem delu. 

Učno enoto izvedemo kot prvo uro pri obravnavi pospešenega gibanja. Učence v uvodnem pogovoru spomnim na primere gibanj iz vsakdanjega življenja, pri katerih pa  hitrost ni vedno enaka.
Čas za izvedbo
1 ura
Zahtevnost
srednja
Vključen eksperiment
da
Priloge
  word icon  Napotki za učence (.docx)
  pdf icon  Priporočila za učitelje (.pdf)