Opis
Prva številka 23. letnika revije z vodilno temo izpostavlja, kako lahko znanja s področja voljnih procesov in kognitivno-vedenjske terapije pomagajo pri doseganju ciljev v svetovalnem procesu. Predstavljamo osemstopenjski krožni sistem motivacije in samoregulacije, utemeljen na osebnostni sistemski interaktivni teoriji, ki pomaga svetovancu, da vztraja pri svojih ciljih.
Teorija v praksi prinaša nabor prispevkov s področja preventivnih dejavnosti; začnemo z razvijanjem čustvenih kompetenc predšolskih otrok. Pišemo o miselni naravnanosti, njenem pomenu za doživljanje, vedenje in posledično uspešnost v življenju ter prikažemo nekaj primerov dejavnosti, na podlagi katerih lahko učenci prek samorefleksije in samospremljanja spreminjajo miselno naravnanost določenosti v miselno naravnanost rasti. Sledi prispevek o sistematičnem pristopu k prepoznavanju učencev s specifičnimi učnimi težavami, ki v ospredje postavlja razvojne in preventivne dejavnosti. Številko sklenemo s primerom dobre prakse v gimnazijskem programu, kjer gre v okviru obveznih izbirnih vsebin za vzgojo k nenasilju.