Naslov 5.2   DRUGI NEWTONOV ZAKON
Avtor Matej Forjan
Kratek opis za učitelje Pri nalogi s pomočjo drugega Newtonovega zakona dijaki napovejo, da bo gibanje vozička in uteži enakomerno pospešeno, ker je tudi rezultanta sil, ki delujejo na oba, konstantna. Napovejo tudi, kolikšen bi teoretično moral biti pospešek.
S pomočjo ultrazvočnega slednika preverijo, ali so pravilno napovedali grafa lege in hitrosti v odvisnosti od časa, in iz strmine premice na grafu hitrosti v odvisnosti od časa razberejo pospešek.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- samostojno eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- delajo z merilnimi napravami, ki temeljijo na digitalni tehnologiji;
- uporabljajo računalniške programe;
- zapišejo in znajo uporabiti Newtonove zakone pri premem gibanju;
- razumejo, da je masa merilo za vztrajnost telesa;
- ponovijo in uporabljajo zvezo med težo in maso.
Priporočilo za oblike in metode dela Dijaki samostojno eksperimentirajo in odgovarjajo na vprašanja ter napovejo izid poskusa. Svoje napovedi primerjajo z rezultati meritev in delajo nadaljnje analize.
Priporočilo za izvedbo Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo drugi Newtonov zakon in zakonitosti enakomerno pospešenega gibanja.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost dva nivoja Vključen eksperiment da