Naslov 3.2 MERJENJE POSPEŠKA PROSTEGA PADANJA
Avtor Samo Božič
Kratek opis za učitelje Dijaki pri vaji izmerijo pospešek prostega padanja na dva različna načina:
1. Dijaki merijo s preprosto in lahko dostopno eksperimentalno opremo (merilni trak in štoparica). Dijaki spuščajo kroglico z znane višine in pri tem merijo čas padanja kroglice. Iz višine in časa padanja izračunajo vrednost pospeška.
2. Dijaki izvajajo laboratorijsko vajo z računalnikom, vmesnikom in svetlobnimi vrati. S programsko opremo Logger Pro računalnik nariše grafa s(t) in v(t). Iz strmine premice na grafu v(t) dijaki izračunajo vrednost pospeška prostega padanja.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Datoteka, ki vsebuje predlogo grafov s(t) in v(t)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- na podlagi več ponovljenih meritev izračunajo povprečno vrednost merjene količine;
- izmerjene vrednosti prikažejo s tabelami in grafi s programom Logger Pro;
- ponovijo in uporabljajo enačbe za pot, hitrost in pospešek pri enakomernem in pri enakomerno pospešenem premem gibanju ter grafično prikažejo količine s, v in a v odvisnosti od časa t (samo za primere, ko je začetna hitrost enaka nič);
- pri enakomerno pospešenem premem gibanju z grafa v(t) določijo pospešek.
Priporočilo za oblike in metode dela Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo odgovore.
Priporočilo za izvedbo Učno enoto izvajamo kot laboratorijsko vajo. Glede na to, da dijaki poznajo prosto padanje že iz osnovne šole, lahko učno enoto izvajamo tudi kot obravnavo nove učne snovi.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost dva nivoja Vključen eksperiment da