| Naslov | 3.2 MERJENJE POSPEŠKA PROSTEGA PADANJA | ||||
| Avtor | Samo Božič | ||||
| Kratek opis za učitelje | Dijaki pri vaji izmerijo pospešek prostega padanja
na dva različna načina: 1. Dijaki merijo s preprosto in lahko dostopno eksperimentalno opremo (merilni trak in štoparica). Dijaki spuščajo kroglico z znane višine in pri tem merijo čas padanja kroglice. Iz višine in časa padanja izračunajo vrednost pospeška. 2. Dijaki izvajajo laboratorijsko vajo z računalnikom, vmesnikom in svetlobnimi vrati. S programsko opremo Logger Pro računalnik nariše grafa s(t) in v(t). Iz strmine premice na grafu v(t) dijaki izračunajo vrednost pospeška prostega padanja. Učni list za dijake in napotki za učitelja ( Datoteka, ki vsebuje predlogo grafov s(t) in v(t) |
||||
| Cilji | Dijaki/dijakinje: - na podlagi več ponovljenih meritev izračunajo povprečno vrednost merjene količine; - izmerjene vrednosti prikažejo s tabelami in grafi s programom Logger Pro; - ponovijo in uporabljajo enačbe za pot, hitrost in pospešek pri enakomernem in pri enakomerno pospešenem premem gibanju ter grafično prikažejo količine s, v in a v odvisnosti od časa t (samo za primere, ko je začetna hitrost enaka nič); - pri enakomerno pospešenem premem gibanju z grafa v(t) določijo pospešek. |
||||
| Priporočilo za oblike in metode dela | Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo odgovore. | ||||
| Priporočilo za izvedbo | Učno enoto izvajamo kot laboratorijsko vajo. Glede na to, da dijaki poznajo prosto padanje že iz osnovne šole, lahko učno enoto izvajamo tudi kot obravnavo nove učne snovi. | ||||
| Čas za izvedbo | 1 ura | Zahtevnost | dva nivoja | Vključen eksperiment | da |