a. oblikuje individualne cilje (glede znanja in/ali veščine) in načrtuje poti do njih
b. spremlja uresničitev ciljev
c. pridobiva povratno informacijo (o svoji dejavnosti ali o izdelku) od učiteljev in/ali sošolcev
d. se samovrednoti in uravnava nadaljnje korake učenja, glede na ugotovitve
e. razširja in poglablja znanja obveznega programa
f. zmanjšuje vrzeli v znanjih iz obveznega programa
g. zastavlja raznovrstna vprašanja
h. rešuje probleme in se odloča
i. predlaga in razvija ideje, išče izvirne rešitve
j. razmišlja na višjih nivojih taksonomije kognitivnih ciljev (sklepa, interpretira, argumentira, napoveduje, postavlja hipoteze …)
k. sistematično raziskuje/ (mat: preiskuje)
l. komunicira (izmenjuje mnenja, razpravlja …)
m. sodeluje z drugimi
n. predstavlja svoje ideje/rezultate dela in jih podkrepi z dokazi (plakat, e-predstavitev itd.)
o. smiselno uporablja IKT
p. samoreflektira izkušnje
q. vrednoti lastno znanje po kriterijih uspešnosti
r. vrednoti lastno učinkovitost po kriterijih uspešnosti za izbrano medpredmetno kompetenco/veščino (kritično mišljenje, ustvarjalnost, sporazumevanje in sodelovanje, samouravnavanje, uporaba IKT itd.)
s. se samostojno pripravljati na pouk
t. usvaja strategije učenja